Skutery nadal będą napędzane silnikiem o pojemności 647 cm3, który generuje moc 60 koni mechanicznych, ale można również nabyć wersję mającą 48 koni mechanicznych. Zmieniono mapy zapłonu, co w połączeniu z nowym wydechem pozwoliło spełnić wymagania normy EURO 4. Oprócz tego zmieniono ustawienia skrzyni biegów i zastosowano nowe sprzęgło.
Producent zapewnia, że nowe ustawienia zawieszenia sprawiają, że jazda C 650 Sport i C 650 GT jest doskonałym kompromisem pomiędzy komfortem, zwrotnością i pewnym prowadzeniem przy większych prędkościach.
W obu modelach pojawi się w standardzie ABS i ASC. ABS to system BMW Motorrad ABS Bosch 9,1MB. ASC to kontrola stabilności. Oprócz tego w modelu C 650 GT jako opcję można zamówić SVA – Side View Assist. Jest to system, który wspomaga zmianę pasa przez monitorowanie strefy martwego pola.
Wygląd został zmieniony odpowiednio do nazwy. Model C 650 Sport jest teraz dynamiczny i futurystyczny, a C 650 GT ma być przede wszystkim komfortowy. Zastosowano również automatyczne światła do jaazdy dziennej, a w C 650 GT pojawiło się nowe światło tylne. W obu skuterach zastosowano również nowe zegary.