Aprilia Tuono V4 R to maszyna, która ma przede wszystkim zapewnić niezapomniane wrażenia z jazdy. Naked jest bezkompromisowy jak wszystkie maszyny wychodzące z fabryki w Noale.
Na pokładzie pracuje silnik V-4, o kącie rozwarcia cylindrów 650 chłodzony cieczą zasilany wtryskiem paliwa, o pojemności 999,6 ccm. Do kompletu zamontowano sześciostopniową skrzynię biegów. Wszystko zamontowane w lekkiej aluminiowej ramie. Silnik odda do dyspozycji kierowcy 167 KM przy 11 500 obr/min oraz 111,5 Nm przy 9 500 obr/min. Motocykl wykorzystuje technologię Ride by wire. Kierowca ma do wyboru trzy zmienne mapy zapłonu: track, sport i road.
Doskonałe prowadzenie V4 R Tuono zawdzięcza przedniemu zawieszeniu od Sachsa – widelec upside down o średnicy 43 mm z pełną regulacją. Tylny wahacz wykonany jest z lekkich stopów. Amortyzator z pełną regulacją również pochodzi od Sachsa.
Także hamulce pochodzą z najwyższej półki. Z przodu pracują dwie pływające tarcze o średnicy 320 mm z radialnymi, czterotłoczkowymi zaciskami Brembo. Wspomaga je tylna tarcza o średnicy 220 mm z dwutłoczkowym zaciskiem również od Brembo. Do tego na pokładzie znalazły się kute aluminiowe felgi.
Motocykl na sucho waży 183 kg. Niestety za tak zawansowaną technologie i niesamowita frajdę z jazdy trzeba sporo zapłacić co znacznie zawęża krąg motocyklistów którzy będą mogli pozwolić sobie na Aprilię V4 R.
Motocykl dostępny jest także w wersji Tuono V4 R APRC.
Silnik | V4 65 stopni, DOHC, 4 zawory na cylinder |
Pojemność | 998,9 cm3 |
Prędkość max | |
Moc | 162 KM przy 11000 obr/min |
Maks. moment | 110 Nm przy 9000 obr/min |
Chłodzenie | |
Rama | aluminiowa, podwójna |
Zbiornik paliwa | 17 l |
Przednie zawieszenie | Sachs USD, 43mm, pełna regulacja |
Tylne zawieszenie | monoshock Sachs, pełna regulacja |
Przednia opona | 120/70 ZR17 |
Tylna opona | 190/55/17, 190/50/17, 200/55/17 |
Przedni hamulec | 2 tarcze 320 mm, radialne zaciski Brembo czterotłoczkowe |
Tylny hamulec | tarcza 220 mm, zacisk dwutłoczkowy |
Zostaw odpowiedź