Aprilia RSV 1000 Tuono niewatpliwie wyglada ciekawie. Kontrowersje budzi jedynie mini owiewka z przodu. Maszyna urzeka jakością wykonania i detalami. Kierowcy nieco narzekają na daleko ustawione klamki, kiepskie lusterka czy mało intuicyjne umieszczenie niektórych przycisków. Jest to jednak motocykl bezkompromisowy i albo jeździec dopasuje sie do niego albo nic z tego nie będzie.
Tuono napędza V-Twin o kącie rozwarcia cylindrów 600 osadzona w aluminiowej ramie. Jednostka generuje niebagatelne 139 KM i 107 Nm przy 8 500 obr/min. Widlak wyjątkowo lubi wysokie obroty, które zresztą pokazują sie na licznikach bardzo szybko. Zatem nie dziwi, że na pierwszych dwóch biegach motocykl chętnie podrywa się na koło.
Aby zatrzymac tego potwora Aprilia wyposażyła motocykl w hamulce marki Brembo. Do tego konstruktorzy wyposażyli Tuono 1000 w świetne zawieszenie, pochodzące w prostej linii od sportowej wersji tego motocykla. Dzięki temu Aprilia pokonuje zakręty jak po przysłowiowym sznurku.
Silnik | widlasty, 2-cylindrowy, 4-suwowy |
Pojemność | 997.62 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 136.78 KM, 9500 |
Maks. moment | 107 Nm, przy 8000 obr./min |
Chłodzenie | olej i powietrze |
Rama | |
Zbiornik paliwa | |
Przednie zawieszenie | |
Tylne zawieszenie | |
Przednia opona | 120/70-17 |
Tylna opona | 190/50-17 |
Przedni hamulec | |
Tylny hamulec |
Zostaw odpowiedź