Pierwsze plotki o współpracy Dunlopa i BMW Motorrad pojawiły się w styczniu, kiedy okazało się, że zawodnik nie pojedzie już na Hondzie, ale też nie ma szans na to by dosiąść motocykla Yamaha. Również w styczniu Milwaukee Power Tools zapowiedziało, że wycofuje się ze sponsorowania Shaun Muir Racing podczas Isle of Man TT. Było to spowodowane wcześniejszym niż przewidywano wprowadzeniem obowiązkowej elektroniki firmy Motec. Koszt zakupu sprzętu i dostosowania R1 do nowych przepisów sprawił, że Milwaukee powiedziało pas. Tym samym na lodzie zostali Ian Hutchinson i Josh Brookes.
Wróćmy jednak do Michaela Dunlopa. Brytyjski portal Bike Social najpierw poinformował o testach Dunlopa na BMW S1000RR, a 3 lutego pojawiła się informacja, że zawodnik pojedzie na BMW. Dunlop ostro dementował te doniesienia głównie na swoim fan page w portalu Facebook. Dzień później Motorcycle News poinformowało, że zawodnik wystartuje na motocyklu bawarskiego producenta.
Według Bike Social Dunlop pojedzie na fabrycznym BMW S1000RR w specyfikacji superbike w barwach Buildbase oraz na BMW S1000RR HP4 w klasie superstock w barwach Michael Dunlop Racing. W tym roku BMW będzie obchodziło 75-lecie pierwszego zwycięstwa w wyścigu Tourist Trophy.
Aktualizacja – wtorek 04.02 12:25
Start Dunlopa nie jest jednak do końca oczywisty? Tak przynajmniej twierdzi Manx Radio, które podało, że organizatorzy Isle of Man TT zaprzeczają informacjom mówiącymo starcie Dunlopa w TT na BMW.
Aktualizacja – środa 12.02 8:55
Michael Dunlop oficjalnie poinformował, że został kierowcą fabrycznego teamu BMW i tym samym wystartuje w tegorocznym Isle of Man Tourist Trophy na S1000RR.