Absolutnie Bezpieczni są wszędzie - Motogen.pl

Pod Sejmem, w metrze, w kolejce górskiej na Kasprowy Wierch, podczas pielgrzymki do Częstochowy czy w restauracji – kampania „A+B = Absolutnie Bezpieczni”, promująca bezpieczne zachowania na drodze wśród motocyklistów i kierowców samochodów jako współużytkowników dróg, dotarła do odbiorców w całej Polsce. Organizowaną przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A. – koncesjonariusza autostrady A4 Katowice–Kraków i wspieraną przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Motocyklistów MotoAutostrada akcję podsumowuje film dostępny pod adresem http://youtu.be/s9MwjiIFFnY.

Promocja bezpieczeństwa rozpoczęła się od happeningu na krakowskim Rynku, gdzie aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny wykorzystywane w crash testach ilustrowali statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Podobne działania przeprowadzone zostały w przestrzeni miejskiej Katowic.

Od 21 lipca Absolutnie Bezpiecznych można było spotkać niemal wszędzie. Odwiedzili nie tylko Śląsk i Małopolskę, pojawili się także w metrze i pod Sejmem w Warszawie, w kolejce górskiej na Kasprowy Wierch, w centrach handlowych i w wielu innych miejscach w Polsce. Uczestniczyli również w pielgrzymce do Częstochowy.

W kampanię „A+B = Absolutnie Bezpieczni” włączyło się ponad 400 000* osób z Polski i zagranicy, wśród których najliczniejszą grupę stanowiły osoby między 18 a 34 rokiem życia. Prawie 80% fanów akcji na poświęconym jej profilu na Facebooku pod adresem www.facebook.com/absolutniebezpieczni aktywnie zaangażowało się w działania komunikacyjne prowadzone na profilu. W zorganizowanym na Facebooku konkursie wzięło udział ponad 2000 osób, spośród których wyłoniono pięciu zwycięzców. Najlepszą wiedzą i refleksem wykazał się mieszkaniec Rzeszowa, który zagadki dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym rozwiązał w ciągu 13 sekund.

Uczestnicy konkursu odpowiadali na pytania m.in. o zasady ruchu drogowego i dobre praktyki jazdy. Najwięcej trudności sprawiły internautom pytania dotyczące właściwych zachowań motocykli na drogach, co podkreśla zasadność edukacji kierowców w tym zakresie. Z kolei najlepiej poradzili sobie z zagadnieniami związanymi z pierwszą pomocą oraz zwalczaniem senności za kierownicą, co może być wynikiem realizowanej przez koncesjonariusza pół roku temu kampanii „To nie sen, Ty prowadzisz”.

Akcję „A+B = Absolutnie Bezpieczni” wspierali również doświadczeni motocykliści, w tym m.in. Maciej Balcar – muzyk, aktor, wokalista zespołu „Dżem”. Nagrania, w których kierowcy dzielili się swoimi obserwacjami dotyczącymi właściwych zachowań na drodze, dostępne pod adresem www.bezpieczna.autostrada-a4.pl obejrzało ponad 100 000 osób.

* Liczba osób, które odwiedziły profil kampanii na Facebooku i zapoznały się ze szczegółami akcji „A+B = Absolutnie Bezpieczni”.