Parlament Europejski przyjął nowe standardy bezpieczeństwa dla motocykli, skuterów i quadów. Najpoważniejszą i najbardziej kontrowersyjną zmianą jest konieczność montowania ABS-u od 2016 roku w motocyklach powyżej 125 ccm pojemności. Na razie jednak nie wiemy, czy system będzie można wyłączyć i czy te regulacje odnoszą się również do maszyn offroadowych.
Mniejsze motocykle i skutery od 51 do 125 ccm będą musiały mieć na pokładzie od 2016 roku system CBS. Dopiero w 2019 PE bliżej zajmie się maszynami do 50 ccm. W nich prawdopodobnie też trzeba będzie montować CBS lub nawet ABS.
Oprócz tego, każdy motocykl obowiązkowo zostanie wyposażony w system automatycznego włączania świateł po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Parlamentarzyści dorwali się także do normy emisji spalin. Motocykle i maksiskutery od 2016, a motorowery od 2017 mają spełniać normę Euro 4. Od 2020 już wszystkie maszyny dwu- i trzykołowe będą musiały spełniać tę normę.
Zanim te rewelacje wejdą w życie, muszą zostać ratyfikowane przez kraje członkowskie UE, ale to wydaje się tylko kwestią czasu.