Sportowy Triumph Speed T4 już jest! Niestety, na razie tylko w Azji - Motogen.pl

Bardziej sportowy, skierowany przede wszystkim do młodszych, ale jednocześnie sprawdzony i niedrogi – Triumph wprowadził do oferty Speeda T4, trzeci już model oparty na silniku 400 cm3.

Na rynku indyjskim zadebiutował najnowszy model Triumpha – Speed T4 400. To długo wyczekiwana kontynuacja serii, która uzupełnia dotychczasowe modele Speed 400 i Scrambler 400X, jednocześnie stanowiąc bardziej przystępną alternatywę dla modelu Speed Twin 1200. Cena nowego motocykla wynosi w przeliczeniu około 2400 euro (ok. 11 000 zł).

Triumph Speed T4 400 nie jest jedynie kontynuacją wcześniejszego modelu. Marka postawiła na znaczące zmiany wizualne. Nowa grafika, bardziej nowoczesna i elegancka, przyciąga uwagę fanów estetyki motocyklowej. Wprowadzone zostały również trzy nowe wersje kolorystyczne: Metallic White, Phantom Black oraz wyrazisty Cocktail Red Wine, co daje użytkownikom większy wybór i pozwala na dopasowanie wyglądu motocykla do indywidualnych preferencji.

Pod względem mechanicznym Speed T4 400 jest blisko spokrewniony z modelem Speed 400, choć zauważalne są pewne różnice w parametrach. Motocykl napędzany jest chłodzonym cieczą, 4-zaworowym, jednocylindrowym silnikiem DOHC o pojemności 398 cm³, który generuje moc 31 KM przy 7000 obr/min i moment obrotowy 36 Nm przy 5000 obr/min. Choć te wartości są nieco niższe niż w przypadku modelu Speed 400, który oferował moc 39,5 KM przy 8000 obr./min oraz moment obrotowy 37,5 Nm, Triumph podkreśla, że 85% momentu obrotowego jest dostępne już od 2500 obr./min, co przekłada się na dynamiczniejsze przyspieszenie w niższych zakresach obrotów.

Przeniesienie mocy na tylne koło odbywa się za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni i łańcucha. Dzięki temu motocykl sprawdzi się zarówno w miejskich warunkach, jak i podczas dłuższych tras, oferując odpowiednią elastyczność przy różnych prędkościach.

Triumph Speed T4 400 wyposażony jest w tarczowy hamulec o średnicy 300 mm z przodu, obsługiwany przez czterotłoczkowy zacisk radialny oraz dwukanałowy ABS. Także w zawieszeniu zaszły istotne zmiany. Z przodu motocykl wyposażono w teleskopowe widelce, a z tyłu znajduje się monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny.

Triumph Speed T4 400 został wyposażony w opony o rozmiarze 140/70-17 z tyłu, co stanowi zmianę w porównaniu do wcześniejszego modelu, w którym montowano szersze opony 150/60-17. Z przodu natomiast pozostawiono niezmieniony rozmiar opon 110/70-17. Motocykl stoi na aluminiowych felgach, które nadają mu dynamiczny, nowoczesny wygląd.

Jeśli chodzi o wymiary, wysokość siedziska wynosi 806 mm, co sprawia, że motocykl jest odpowiedni zarówno dla niższych, jak i wyższych kierowców. Waga motocykla wynosi 180 kg, co, w połączeniu z 13-litrowym zbiornikiem paliwa, pozwala na komfortową i ekonomiczną jazdę, bez częstych postojów na tankowanie.

Na rynku azjatyckim Speed T4 400 będzie miał silnych konkurentów – do głównych należą Bajaj Dominar 400, KTM Duke 390 oraz Honda CB350RS. W zestawieniu z tymi motocyklami Speed T4 400 wyróżnia się najbardziej konkurencyjną ceną.

Czy T4 trafi na europejski rynek? Niewykluczone – motocykl oparty jest na konstrukcji, która uzyskała homologację unijną, więc wprowadzenie go do sprzedaży nie powinno nastręczać problemów.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany