Ruchome części motocykla, które w krytycznej sytuacji ustawiają kierującego w odpowiedniej pozycji – to nowe rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa, nad którym pracuje Honda.
Liczba rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa, nad którymi pracuje Honda, może przyprawiać o ból głowy – wspomaganie kierownicy, autopilot, head-up display… Fajnie byłoby zobaczyć te wynalazki jaki funkcjonujące systemy w motocyklu produkcyjnym. Tymczasem jednak mamy kolejne szkice patentowe, dotyczące systemu wspomagającego kierowcę.
Chodzi o rozwiązanie, które w sytuacji zagrożenia kolizją, automatycznie wymusi prawidłową pozycję na motocyklu. Posłużą do tego ruchome części nadwozia , które, po wykryciu zagrożenia, ustawią się w pozycji, która poprawi wyczucie motocykla tak, by pomóc kierowcy w jego opanowaniu.
Na przykład – w przypadku awaryjnego hamowania ruchome rozsuną się, by lepiej przylegać do kolan kierowcy. Dzięki temu lepiej wyczuje on motocykl i będzie mu łatwiej zachować jego stabilność. Dodatkową funkcją takich paneli byłoby wczesne ostrzeganie o potencjalnym zagrożeniu i zadziałaniu systemów bezpieczeństwa.
Nie bez znaczenia jest także fakt, że ruchome elementy mogą przyczynić się po poprawy wrażeń z jazdy, właśnie dzięki lepszemu wyczuciu jednośladu i kompensowaniu nieoczekiwanych ruchów motocykla. Może mieć to znaczenie szczególnie w zakrętach, które wielu początkującym lub mniej doświadczonym bikerom sprawiają sporo trudności.
Kolejny system poprawiający bezpieczeństwo, zaprojektowany przez Hondę, wpisuje się w cel, jakim jest wyeliminowanie do roku 2050 wszystkich wypadków drogowych z udziałem pojazdów marki Honda.
Zostaw odpowiedź