Spis treści
Honda CBF 125 to model, który miał stanowić bardziej turystyczną alternatywę dla szalenie popularnej CBR 125. W Polsce CBF 125 nie zyskała szczególnej popularności, co nie zmienia faktu, że to jeden z najbardziej uniwersalnych motocykli 125 na rynku.
Honda CBF 125 zadebiutowała na rynku w roku 2008. Korzystając z rozpoznawalności dużego modelu CBF, mała i lekka CBF 125 miała przyciągać pewnego rodzaju potencjałem do uprawiania turystyki motocyklowej, oferując przy tym znacznie wygodniejszą pozycją w stosunku do sportowej siostry – CBR 125.
Motocykle klasy 125 cm3 to w naszym kraju wciąż gorący temat. Nieustannie dostajemy od czytelników pytania o motocykl 125 dla wysokich, niewysokich, albo najlepszy motocykl 125 dla dziewczyny… Odpowiedzi na takie pytania nigdy nie są proste, ani oczywiste. W tym przypadku swoją używaną Hondę CBF 125 zaprezentowała jednak motocyklistka Agata, która ma 157 cm wzrostu, więc przynajmniej kilka wątpliwości zostało tu rozwianych!
Film z opinią Agaty na temat CBF 125 sprowadzonej z Niemiec zobaczycie poniżej:
CBF 125 została zaprezentowana po raz pierwszy na targach motocyklowych w roku 2008, choć egzemplarz Agaty został wyprodukowany nieco później (pierwsza rejestracja w roku 2011).
Na liczniku prezentowanego egzemplarza zobaczyliśmy przebieg nieco ponad 25 000 km. Agata nie jeździła na swojej CBF 125 w dalekie podróże. W większości przypadków była to jazda po Warszawie i krótkie wycieczki za miasto z przyjaciółmi.
Motocykl 125 na torze
Najdłuższą wycieczką Agaty była wizyta na torze w Radomiu (po samym torze CBF 125 kilka kółek również wykręciła!). I to kolejna doskonała okazja, aby tradycyjnie już podkreślić, że podczas jazd treningowych na chyba wszystkich torach w całej Polsce jesteście mile widziani niezależnie od rodzaju motocykla jaki posiadacie, czy poziomu waszego doświadczenia. Tak, motocykle 125 i osoby początkujące są tam również mile widziane!
Motocykl 125 dla niewysokich?
Pomimo wzrostu poniżej 160 cm Agata świetnie sobie radzi ze swoją CBF 125. Wprawdzie przytrafiły się jej jakieś drobne wywrotki, które można nazwać parkingowymi, ale to przecież zdarza się najlepszym. Niewielki wzrost jest również dodatkową zaletą, ponieważ Agata za kierownicą swojej CBF 125 naprawdę świetnie wygląda. W przypadku osób wysokich, mierzących powyżej 180 cm, proporcje niestety zostaną zaburzone.
Honda CBF 125 – prędkość maksymalna
Większość właścicieli Hondy CBF 125 deklaruje prędkość maksymalną na poziomie do 110 km/h. Tutaj w grę wchodzą oczywiście opory powietrza, a także masa własna jeźdźca. Agata deklaruje, że pod nią CBF 125 rozwija prędkość maksymalną 120 km/h (licznikowo). Jako że Agata jest osobą drobnej budowy, jesteśmy w stanie jej w to uwierzyć!
CBF 125 do miasta
Z racji lekkości konstrukcji, niewielkich gabarytów, wąskich opon i idącą za tym wszystkim zwrotnością oraz poręcznością, Honda CBF 125 w miejskich korkach czuje się jak ryba w wodzie. Wielkie aglomeracje to naturalne środowisko dla tego motocykla. Agata zwraca również uwagę na całkiem przyzwoity poziom wygody pasażera na tym motocyklu.
Honda CBF 125 – awaryjność, naprawy?
Próbowaliśmy wyciągnąć od Agaty jakiekolwiek skargi na awarie dotyczące jej CBF 125. Niestety, bezskutecznie… Przez cały okres użytkowania nie były konieczne żadne naprawy, jedynie standardowy serwis olejowy. Oczywiście nie wliczamy tutaj np. wymiany klamki po parkingowej wywrotce.
Czy warto kupić używaną CBF 125? Na co zwrócić uwagę?
W przypadku zakupu używanego motocykla klasy 125 cm3 kluczową rolę odgrywa zawsze stan techniczny danego egzemplarza. Niestety, na rynku jest wiele pojazdów powypadkowych lub takich z przekręconymi licznikami. Nieuczciwych sprzedawców niestety wciąż nie brakuje.
Jeśli jednak chodzi o sam model CBF 125 to nie można tutaj mówić o żadnych typowych usterkach, które dla tego sprzętu byłyby powtarzalne i uciążliwe. Właściciele CBF 125 na ogół cieszą się z bezawaryjności i braku problemów podczas pokonywania kolejnych tysięcy kilometrów.
Honda CBF 125, choć znacznie mniej popularna od siostrzanej CBR 125, zasługuje na miano jednego z najfajniejszych i najbardziej wszechstronnych motocykli klasy 125 jakie kiedykolwiek powstały. Nie trapią jej typowe bolączki, a odpowiednio serwisowana będzie służyć przez długie lata!
Zostaw odpowiedź