Honda CB 500 to jeden z najpopularniejszych motocykli w swojej klasie – ukochana przez początkujących i przez panie. Nieduża, lekka, świetnie nadaje się na pierwszy motocykl. Przez sympatyków zwana 'cebulką' nie traci na popularności od momentu pojawienia się na rynku w 1993 roku. Napędzana dwucylindrowym, rzędowym 4-suwem Honda generuje moc maksymalną 58 KM przy 9500 obr./min. W porównaniu z motocyklami sportowymi wypada może blado, ale jako motocykl turystyczny sprawdza się naprawdę nieźle, oferując oprócz wygody podróżowania, niewielkie spalanie. Po roku 1996 Honda CB 500 przeszła niewielki lifting, w ramach którego otrzymała m.in. tarcze hamulcowe Brembo, a silnik w całości zaczęto składać w Europie. Wersja CB 500S posiada z przodu niewielką owiewkę.
Silnik | rzędowy, 2-culindrowy, 4-suwowy, 8-zaworowy, DOHC |
Pojemność | 499 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 58 KM przy 9500 obr./min. |
Maks. moment | 47 Nm przy 8000 obr./min. |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | podwójna, stalowa, zamknieta |
Zbiornik paliwa | 18 litrów |
Przednie zawieszenie | widelec teleskopowy, średnica rur nośnych 37 mm, skok 130 mm |
Tylne zawieszenie | wachacz z podwójnym amortyzatorem, regulacja napięcia wstępnego, skok 117 mm |
Przednia opona | 110/80-17 |
Tylna opona | 130/80-17 |
Przedni hamulec | pojedyncza tarcza 296 mm, zacisk dwutłoczkowy |
Tylny hamulec | bębnowy 160 mm |
Zostaw odpowiedź