Ducati 999, szczupły żółty lub czerwony motocykl ze sztywną stalową ramą rurową jest rozpoznawalny na pierwszy rzut oka. A jednak w porównaniu do poprzedniego modelu Ducati 916, 999-tka cieszyła się dużo mniejszym zainteresowaniem.
Poza tą drobną niedogodnością estetyczną, Ducati 999 miało doskonałe parametry – moc 140 KM pozwalała aerodynamicznemu pojazdowi, ważącemu na sucho 186 kg, rozpędzić się do 275 km/h. W 2005 roku zmieniono nieco kształt owiewek i zamieniono dotychczasowy wahacz na bardziej sztywny. To pomogło podnieść nieco sprzedaż 999-tki.
Silnik | V2, 4-suwowy |
Pojemność | 998 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 124.00 KM (90.5 kW)) przy 9500 RPM |
Maks. moment | 102.00 Nm (10.4 kgf-m or 75.2 ft.lbs) przy 8000 RPM |
Chłodzenie | ciecz |
Rama | Spawana z rur stalowych |
Zbiornik paliwa | 15.5 l |
Przednie zawieszenie | Widelec upside-down |
Tylne zawieszenie | Wahacz wleczony z centralnym elementem resorująco tłumią cym |
Przednia opona | 120/70-ZR17 |
Tylna opona | 190/50-ZR17 |
Przedni hamulec | dwutarczowy |
Tylny hamulec | Jednotarczowy |
Zostaw odpowiedź