MT-01 robi wrażenie już samym swoim wyglądem. Olbrzymi silnik jest jakby na siłę wciśnięty w podwozie o „jeden numer za małe'. Gigantyczne puszki układu wydechowego wyglądają niczym skierowane do tyłu potężne artyleryjskie lufy. Do tego jedyny w swoim rodzaju reflektor oraz zestaw zegarów, który równie dobrze mógłby służyć w traktorze Ursus. Wszystko to składa się na niepowtarzalny wizerunek, przez który aż chce się krzyczeć: „do diabła z przeciętnością!'.
Motocykl ujrzał światło dziennie w 1999 roku, ale seryjnie zaczęto go produkować dopiero w 2005 roku. MT-01 waży 245 kg i osiąga moc maksymalną 90 KM przy 4750 obr/min. Ci na których nie zrobiła wrażenia moc powinni przyjżeć się uważniej monstrualnemu momentowi obrotowemy wynoszącemu 150,3 Nm osiaganemu juz przy 3 750 obr/min. Silnik V2 o pojemności 1670 cm3 jest chyba największą i najbardziej rzucającą się w oczy częścią motocykla.
Yamaha MT-01 to motocykl prawie tak nietypowy jak V-Max. Zaspokoi niewielkie grono klientów, których nie przerażą dziwny wygląd ani monstrualne wymiary motocykla. Jeśli jeszcze przedkładają dźwięk gangu silnika nad komfort jazdy, to MT-01 jest zdecydowanie dla nich!
Silnik | 4-suwowy, 2-cylindrowy, widlasty, OHV |
Pojemność | 1670 cm3 |
Prędkość max | |
Moc | 90 KM (66.3 kW) przy 4750 obr./min. |
Maks. moment | 150.3 Nm przy 3750 obr./min. |
Chłodzenie | powietrzem |
Rama | |
Zbiornik paliwa | 15 l. |
Przednie zawieszenie | widelec teleskopowy, skok 120 mm |
Tylne zawieszenie | wahacz, skok 103 mm |
Przednia opona | 120/70 ZR17 |
Tylna opona | 190/50 ZR17 |
Przedni hamulec | dwutarczowy, średnica 310 mm |
Tylny hamulec | jednotarczowy, średnica 267 mm |
Zostaw odpowiedź