Spis treści
Motorem napędowym dla mody na crusiery był z pewnością Harley-Davidson Fat Boy użyty w filmie Terminator. Yamaha swój flagowy model w tym segmencie, XVS 1100 Drag Star Classic, zaprezentowała w 2000 roku…
Zanim jednak do tego doszło, rok wcześniej pojawiła się wersja bazowa XVS 1100, która w pewnym stopniu przypominała HD Softaila Springer.
Konstrukcja
Rozwiązania stylistyczne przetestowano wcześniej na mniejszej Yamasze Drag Star 650. Jej odbiór był na tyle pozytywny, że sukces większej siostry musiał stać się formalnością. W serii Drag Star marka odcięła się od barokowej stylistyki Virago, rezygnując z przesadzonej ilości chromów i nieco barokowego wykończenia na rzecz bardzo zgrabnego choppera.
W zamian gustowne błotniki, potężny reflektor, pękaty zbiornik paliwa rozpalały serca miłośników klasyki. Wahacz został wystylizowany na sztywny tył, co przypominało motocykle z lat 40. Szeroka kierownica i mięsiste siodło stanowiły o komforcie kierowcy i dostojnej pozycji. Napęd wałem umożliwił zachowanie czystej felgi, a jednostka napędowa wywodząca się z Virago znosiła bez większych niespodzianek olbrzymie przebiegi.
Yamaha XVS 1100 Drag Star wady i zalety
Motocykl pozbawiony był typowych, dyskwalifikujących wad. Silnik z olbrzymim momentem obrotowym z samego dołu reagował doskonałym przyspieszeniem na każdy gwałtowny ruch manetką. Nisko umieszczone siodło sprzyjało kierowcom o umiarkowanym wzroście.
Hamulce oraz zwrotność, jak na ten segment pojazdu można określić jako bardzo przyzwoite. Niestety motocykl miał dwie wady: niewygodne siodło pasażera oraz zbyt mały prześwit, uniemożliwiający szybszą jazdę w winklach.
Yamaha XVS 1100 Drag Star zmiany
W 2000 roku zaledwie sezon po debiucie wersji standardowej do sprzedaży trafił model Classic, z grubą, mięsistą oponą i 16-calową felgą z przodu. Lista zmian obejmowała także głębsze błotniki, podesty w miejsce podnóżków kierowcy, osłonę widelca, stylowe mocowanie tablicy oraz inny zestaw wskaźników. W 2001 roku obydwa modele uzyskały system dopalania spalin a przy okazji nowe przewody hamulcowe i zmodyfikowany reflektor w wersji bazowej.
Jednak dwa lata później w ofercie pozostał tylko model Classic. W międzyczasie otrzymał nowy gaźnik, immobiliser oraz światła awaryjne. Model wyposażono także w katalizator. W 2008 roku motocykl został wycofany z rynku europejskiego.
Yamaha XVS 1100 Drag Star nasza opinia
Yamaha Drag Star, w zależności od wersji, rocznika, stanu, wyposażenia kosztuje pomiędzy 12, a nawet 25 tys.zł. To świetna oferta dla miłośników stylowych cruiserów o niezłych osiągach, zwrotnych i skutecznie hamujących. Jest przy tym trwała, dobrze wykonana. Jeśli omijamy kręte górskie trasy, da nam mnóstwo radości.
Do jazdy we dwójkę warto zmienić siedzenie pasażera. Za największy atut uważamy napęd wałem oraz sprawdzone jednostki napędowe. Podczas oględzin warto skontrolować naciąg szprych i mocowania przedniego błotnika. Po doposażeniu w sakwy Drag Star staje się przyjemnym dla oka, pozytywnym pojazdem do dalszych, spokojnych wycieczek.
Zalety:
-dynamiczny silnik z duża kulturą
-stylistyka
-bezawaryjność
-napęd wałem
Wady:
-ograniczona ilość miejsca i mało komfortowe siodło pasażera
-prześwit w złożeniach ograniczający kierowców preferujących szybszą jazdę
Zostaw odpowiedź