Po długim oczekiwaniu i licznych spekulacjach Yamaha wreszcie ujawniła swoją Super Tenere 1200.
Motocykl, na który wszyscy czekali od zeszłorocznych targów w Mediolanie, wyposażony jest w rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 1199 ccm z wałem korbowym o przesuniętych czopach, który będzie generować 110 KM mocy przy 7250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 6000 obr./min. Konkurentka BMW R1200GS, dysponująca sześciostopniową skrzynią biegów, otrzymała także wał kardana. Sterowanie przepustnicą odbywać ma się za pomocą systemu ride-by-wire YCC-T z dwoma trybami pracy. Ponadto w skład standardowego wyposażenia Super Tenere wejdą systemy ABS i UBS oraz D-MODE pozwalający na ustawienie map zapłonu w trybach turystycznym i miejskim.
Yamaha XTZ 1200 Super Tenere została zbudowana wokół stalowej ramy. Zawieszenie jest w pełni regulowane zarówno z przodu, jak i z tyłu, a szprychowe koła zostały obute w bezdętkowe opony. Motocykl, którego największymi konkurentami są BMW R1200GS i Ducati Multistrada 1200, ma być doskonałą propozycją turystyczną, zapewniającą komfort i zachęcającą do wypraw w każdy rodzaj terenu.
W tym roku Super Tenere będzie sprzedawana wraz z aluminiowymi kuframi, osłoną silnika i miski olejowej oraz osłoną przedniego reflektora. Do tego każdy nabywca będzie miał możliwość wybrania z katalogu szeregu akcesoriów. Sprzedaż motocykla rozpocznie się w maju.
Specyfikacja techniczna:
silnik: chłodzony cieczą, czterosuwowy, DOHC, 2 cylindry inline, 4-zaworowy, z wtryskiem paliwa, zapłon bliźniaczy
pojemność skokowa: 1199 ccm
średnica x skok tłoka: 98×79,5 mm
stopień sprężania: 11:1
moc:110 KM przy 7250 obr./min
maksymalny moment obrotowy: 114 Nm przy 6000 obr./min
smarowanie: z mokrą miską olejową
zasilanie: wtrysk
sprzęgło: wielotarczowe, mokre
zapłon: bliźniaczy
rozruch: elektryczny
skrzynia biegów: sześciostopniowa
napęd tylnego koła: wał
przepustnice: Yamaha Chip-Controlled Throttle (YCC-T)
Yamaha D-MODE: 2 tryby, Sport (S) i Turystyczny (T)
kontrola trakcji: 3 tryby, TCS1, TCS2 i OFF
wydech: 2-into-1
rama: stalowa
przednie zawieszenie: widelce teleskopowe upside-down, 43 mm, regulowane, skok 190 mm
tylne zawieszenie: pojedynczy wahacz, regulowane, skok 190 mm
przedni hamulec: hydrauliczny podwójny, tarcza falista, 310 mm, ABS/UBS
tylny hamulec: hydrauliczny pojedynczy, 282 mm
przednia opona: 110/80/19
tylna opona: 150/70/17
długość: 2250 mm
szerokość: 980 mm
wysokość 1410 mm
wysokość siedzenia: regulowane 854–870 mm
rozstaw osi: 1540 mm
minimalny prześwit: 205 mm
waga na mokro: 261 kg
zbiornik paliwa: 23 l
zbiornik oleju: 4,2 l