W ostatnich dniach listopada do polskich salonów Yamahy wjedzie pierwsza dostawa Yamahy XSR700, premierowego motocykla z segmentu „Sport Heritage”, który jest dostępny w atrakcyjnej cenie wynoszącej tylko 31 900 za wersję z systemem ABS. Dla nabywców tego modelu Yamaha Motor Polska przygotowała pakiety akcesoryjne, pozwalające kompletnie doposażyć nowy jednoślad w stylu „Tour” albo „Street Fighter”. Specjalne ceny pakietów są o 10% niższe od łącznej ceny elementów, kupowanych pojedynczo.
Elementy pakietu „Tour XSR”
- przyciemniana szybka
- stelaż pod kufry boczne
- lewa boczna sakwa Heritage
- prawa boczna sakwa Heritage
Cena pakietu „Tour XSR” 3646 zł
Łączna cena elementów dokupionych pojedynczo 4052 zł
Oszczędność dla klienta 406 zł
Elementy pakietu „Street Fighter XSR”
- przednia tablica na numer
- osłona boczna chłodnicy
- aluminiowe osłony boczne
- nakładki boczne na zbiornik paliwa
Cena pakietu „Street Fighter XSR” 1991 zł
Łączna cena elementów dokupionych pojedynczo 2213 zł
Oszczędność dla klienta 222 zł
Yamaha XSR700 – nowoczesny „street bike” w stylu retro
Nowy model, który wzbogaci niebawem segment Sport Heritage to motocykl ze wszech miar nietuzinkowy. To pierwszy motocykl Yamahy zbudowany według filozofii „Faster Sons”, w ramach współpracy z mistrzem „customizingu” Shinya Kimurą. To ukłon w stronę maszyn z przeszłości, które zyskują swe drugie życie we współcześnie projektowanych maszynach, łączących styl retro z najnowocześniejszymi technologiami. Zachowując szacunek dla wyglądu i stylu motocyklowych ikon z przeszłości Yamaha sięga po najlepszą, współczesną technikę, by tworzyć jednoślady z charakterem, nie znające kompromisu pod względem dynamiki jazdy i jakości prowadzenia. Model XSR700 to swoisty hołd dla legendarnej XS650, której minimalistyczna stylizacja wciąż pozostaje arcydziełem motocyklowego wzornictwa i stanowi inspirację dla współczesnych projektantów.
Yamaha XSR700 jest niepowtarzalna również od strony technicznej. Jej sercem jest dwucylindrowy silnik o pojemności skokowej 689 cm3 i mocy maksymalnej blisko 75 KM. Został zbudowany według koncepcji „crossplane”, w której czopy korbowodowe przestawione są o kąt 270º. Ten konstruktorski „trick” skutkuje niesamowitymi wrażeniami z jazdy – wyjątkowymi przyśpieszeniami, płynną pracą i spontanicznymi reakcjami na otwarcie przepustnicy a także niecodziennym, frapującym brzmieniem.
Lekkie i zwarte podwozie XSR700, z bardzo krótkim wahaczem o długości zaledwie 53 cm, zapewnia nie tylko pewność prowadzenia, ale również wzorową zwrotność. Dlatego tym motocyklem z powodzeniem mogą podróżować zarówno doświadczeni jeźdźcy, wykorzystujący do maksimum możliwości silnika, jak i początkujący motocykliści, poszukujący w jednośladzie przede wszystkim spokoju i stabilności. Podwoziową ciekawostką XSR700 jest osadzona bardzo nisko i ustawiona poziomo kolumna resorująco-tłumiąca, która w swej przedniej części mocowana jest bezpośrednio do skrzyni korbowej. Jest praktycznie niewidoczna i pozwala zachować „czystość” wyglądu maszyny. Kolejnymi przykładami nowoczesnych technologii są 10-ramienne obręcze kół z lekkich stopów, perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 282 mm oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, które w połączeniu z seryjnie montowanym układem przeciwpoślizgowym ABS zapewniają skuteczne hamowanie w każdych warunkach.
Model XSR700 to pierwszy jednoślad w ofercie Yamahy, który wprowadza w sposób kompleksowy filozofię „Sport Heritage”, łącząc inspiracje ze „starej szkoły” motocyklowej z najnowszymi zdobyczami techniki i wyrafinowanymi technologiami. A wszystko dla czerpania jak największej przyjemności z wyglądu motocykla, jego osiągów i pewności prowadzenia. Yamahę XSR700 wyróżnia jeszcze jeden walor – umożliwienie właścicielowi zademonstrowania własnej indywidualności poprzez personalizację maszyny. Stąd obszerny katalog oryginalnych opcji i dodatkowego wyposażenia, w tym specjalnie przygotowanych pakietów w korzystnych cenach, dzięki którym każdy nabywca może dokonać „customizingu” swojego motocykla.