Spis treści
Yamaha XSR 125 rzeczywiście trafiła na europejski rynek – dziś producent oficjalnie pochwalił się nowym modelem. W polskich salonach pojawi się już niedługo, na przełomie czerwca i lipca. Czego się spodziewać?
W ostatnim czasie przez internet przewalało się sporo plotek dotyczących 125-tki od Yamahy w segmencie retro-naked. Mówi się, że skoro Yamaha w Azji ma identycznego XSR 155, to stworzenie europejskiej odmiany XSR 125 (bo przecież taki silnik już jest) nie powinno być problemem. Potwierdzenie przyszło niespodziewanie.
Kilka dni temu, pijąc pyszną kawusię, odbieram telefon – a tam Yamaha zaprasza nas na premierowe jazdy testowe nowym modelem na sezon 2021 po postacią XSR 125. Ha! czyli jednak!
Dziś możemy Wam tę informację przekazać oficjalnie. Nowy model Yamaha XSR 125 ma premierę właśnie dziś. Jako jedyna redakcja z Polski pojeździmy nim dokładnie za dwa tygodnie, a więc 25-26 maja wypatrujcie relacji na Insta i FB – Motogen.pl.
Oficjalny film promocyjny XSR 125:
XSR 125 będzie motocyklem miejskim – nakedem, o stylistyce retro utrzymanej w ponadczasowym klimacie dotychczasowych Sport Heritage od Yamahy (jak XSR700 oraz XSR900).
Silnik 125 ccm (Euro 5) znamy już z MT-125 oraz R125 i jest to jedna z najbardziej zaawansowanych jednostek w tej kategorii. Posiada 4 zawory oraz zmienne fazy rozrządu i niemal maksymalną prawną moc 14,9 KM. XSR 125 przeznaczony jest więc dla kierowców posiadających prawo jazdy kat. B.
Najważniejsze cechy – Yamaha XSR 125 2021:
- Ponadczasowa stylistyka, mocne poziome linie, design neo retro
- Silnik 125cm3 ze zmiennymi fazami rozrządu (VVA) spełniający normę Euro 5
- Widelec USD Ø37
- Lampy przednia i tylna LED
- Wyświetlacz LCD o klasycznym okrągłym kształcie
- Detale wykonane z aluminium
- Lakierowane błotniki
- Opony z bieżnikiem o wzorze kostki
- Masa pojazdu gotowego do jazdy 134 kg
- Wysokość kanapy 815mm
- Siedzenie typu tuck and roll
- Wygodna pozycja za kierownicą
2021 Yamaha XSR 125 – galeria zdjęć:
Można spodziewać się także ciekawej kolorystyki i całościowego stylu. Nawiązuje malowaniami do legendarnych modeli Yamahy z minionej epoki. Charakteryzujące się mocnym poziomym motywem schematy kolorystyczne Redline, Tech Black i Impact Yellow w połączeniu z takimi elementami jak zaokrąglony zbiornik, długie płaskie siedzenie i okrągły reflektor nadają nowemu 125 śmiały i unikalny wygląd, który podkreśla DNA Faster Sons. Nowy XSR125 – podobnie jak XSR900 i XSR700 – to z jednej strony hołd w stronę przeszłości, a z drugiej – dzięki najnowszej technologii (jak np. w pełni LED-owe światła oraz licznik LCD) – spojrzenie w przyszłość.
Rama to konstrukcja Deltabox znana z pozostałych 125-tek Yamahy. Z przodu pracuje widelec USD o śr. 37 mm, a masa z płynami spadła w stosunku do MT-125 o osiem kilogramów do poziomu 134 kg.
Nowy XSR 125 2021 pojawi się w salonach na przełomie czerwca i lipca, a cena ma pozostać zbliżona do MT-125 (który kosztuje 21 900 zł).
Do zobaczenia w dniach 25-26 maja na premierowych jazdach testowych – wypatrujcie relacji na Insta i FB, będziemy tam jedyną redakcją z Polski.
Zostaw odpowiedź