Yamaha TMAX w wersji hybrydowej? Do sieci trafiły rysunki patentowe dwóch rozwiązań…
W związku z koniecznością produkcji pojazdów o niskiej emisji spalin Yamaha pracuje nad swoimi elektrykami. Jednak zanim trafią na rynek, chce wytwarzać bardziej ekologiczne pojazdy spalinowe. Rozwiązaniem może być napęd hybrydowy.
Podobną drogą zdaje się zmierzać Kawasaki. Yamaha ma dwie koncepcje współpracy silników spalinowych z elektrycznymi. Pierwszy z nich to bezpośrednie połączenie wałem, dzięki czemu pojazd zachowa klasyczną skrzynię biegów.
To zmniejszy koszty opracowania i wdrożenia rozwiązania do produkcji. Drugim pomysłem jest pozostawienie silnika spalinowego, i przeniesienie silnika elektrycznego na tył, gdzie będzie umieszczony w okolicy wahacza. Tam połączy się systemem przekładni z napędem spalinowym. Będzie to bardziej skomplikowane, ale daje większe możliwości w zakresie pojazdów, do których może trafić.
Który z napędów zostanie wdrożony, tego nie wiemy. Na rynku działa jednak kilka firm przerabiających Tricity 300 i Nikena na hybrydę…
Zostaw odpowiedź