Yamaha Tenere 700, nowość 2019 już jest! - Motogen.pl

Wreszcie, w końcu, nareszcie doczekaliśmy się! Yamaha pokazała oficjalnie swoją najnowszą broń terenową średniego segmentu, czyli Tenere 700, następcę XTZ 660. Po roku testów, które przeprowadzali również utytułowani zawodnicy, wreszcie możemy ją zobaczyć.

Na ubiegłorocznych targach EICMA w Mediolanie Japończycy zaprezentowali koncept Tenery 700, a właściwie wyświetlili zgromadzonym dziennikarzom film, na którym pokazali motocykl oraz zapowiedzieli rok testów terenowych tego modelu, zanim zostanie wprowadzony do sprzedaży. To rozpaliło ogień w sercach i umysłach turystycznych enduraków średniego segmentu.

Wyposażenie lekkiego, turystycznego enduro w dwucylindrową siedemsetkę wydaje się idealnym kompromisem między długimi wyjazdami po asfaltach, a jeździe w ciężkim terenie. Wprowadzenie motocykla do sprzedaży dopiero po roku testów może świadczyć o tym, że będzie to model absolutnie pozbawiony wad wieku dziecięcego.

Do rzeczy. Jednostka napędowa to dwucylindrowa rzędówka CP2 pojemności 689 cm3 zbudowana w technologii crossplane. Charakteryzuje się mocą 74 KM, czyli generuje o całe 26 KM więcej w porównaniu do modelu XTZ 660.

Model zbudowany jest na podwójnej, rurowej, stalowej ramie. Tenera charakteryzuje się wąskim rozstawem osi, wysokim prześwitem (240 mm) oraz niską masą 205 kg – gotowa do jazdy.

Wąska linia motocykla podkreślona jest kanapą o małej szerokości, która ułatwia jazdę w terenie oraz wąskim bakiem mieszczącym 16 litrów paliwa.

O bezpieczeństwo jazdy po zmroku dba ledowy reflektor, z czterema diodami inspirowany konstrukcjami używanymi podczas rajdu Dakar, a kokpit z charakterystycznym wyświetlaczem dopełnia rajdowego wyglądu motocykla.

Przednie zawieszenie upside down o średnicy lag 43 mm posiada skok aż 210 mm, tylny amortyzator jest regulowany bardzo wygodnym pokrętłem i zapewnia skok tylnego koła równy 200 mm. Rozmiar kół to 21 cali przód i 18 cali tył – czyli zestaw typowo offroadowy. Koła te wyposażone są w opony Pirelli Scorpion Rally.

ABS, który musiał znaleźć się na pokładzie nowej Tenere 700 będzie można łatwo dezaktywować.

Dane techniczne

Typ silnika

chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, DOHC, 2-cylindrowy

Pojemność

689 cm3

Średnica x skok tłoka

80 mm × 68,6 mm

Stopień sprężania

11.5:1

Moc maksymalna

54 kW przy 9000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

68 Nm przy 6500 obr./min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Typ sprzęgła

Mokre, wielotarczowe

Układ zapłonu

TCI

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa

Napęd końcowy

Łańcuch

Układ zasilania

Wtrysk paliwa

Rama

Rama z rur stalowych, podwójna kołyska

Skok przedniego zawieszenia

210 mm

Układ przedniego zawieszenia

Odwrócony widelec teleskopowy

Układ tylnego zawieszenia

Wahacz,

Skok tylnego zawieszenia

200 mm

Hamulec przedni

Hydrauliczny, dwutarczowy Ø 282 mm

Hamulec tylny

Hydrauliczny, z pojedynczą tarczą Ø 245 mm

Opona przednia

90/90 R21 M/C 54V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR

Opona tylna

150/70 R18 M/C 70V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR

Długość całkowita

2365 mm

Szerokość całkowita

915 mm

Wysokość całkowita

1455 mm

Wysokość siodełka

880 mm

Rozstaw kół

1590 mm

Minimalny prześwit

240 mm

Pojemność zbiornika paliwa

16 l