Suzuki GS550 produkowano w kilku odmianach, m.in. jako GS550M Katana, GS550E (czyli typowy naked) oraz jako dwie wersje soft-choppera: GS550L i GS550T.
Jednak najciekawszym modelem był Suzuki GS550E w wersji Red Suzi, którego powstało zaledwie 500 sztuk.
Ciekawe co oznaczają ideogramy obok napisu Suzuki…
Prezentowana wersja trafiła do sprzedaży tylko w 1981 roku i od modelu podstawowego różniła się głównie kolorystyką. Silnik oraz wydechy były pomalowane na czarno, co świetnie harmonizowało z jedynym dostępnym lakierem, czyli czerwonym. Na baku obok napisu Suzuki umieszczono ideogramy oraz czarne szparunki a boczki obok logo GS550 ozdobił napis Red Suzi oraz numer wyprodukowanego egzemplarza.
Odkąd śledzę rynek motocyklowy nie widziałem w naszym kraju żadnego egzemplarza Red Suzi. Tymczasem na jednym z polskich portali aukcyjnych, zupełnie przypadkowo znalazłem poniższe ogłoszenie – dotyczy sztuki o numerze 72:
Oczywiście stan pozostawia wiele do życzenia, motocykl jest rozłożony, silnik nie na chodzie a na prawym boczku brakuje grafiki limitowanej wersji. Na szczęscie na prawym zachował się oryginalny numer egzemplarza (co ułatwi dorobienie grafiki) zbiornik także posiada fabryczny lakier.
Suzuki GS550 Red Suzi w pełnej krasie…
Dużą wadą jest brak dokumentów a także niemożność stwierdzenia stanu technicznego podzespołów, ale rekompensuje to cena, 1900zł.
Prawdę mówiąc to motocykl wymaga gruntownej renowacji, najlepiej także w budżecie założyć zakup drugiego dawcy podzespołów (silnika, emblematów itp.).
Prawy boczek może posłużyć za wzór graficzny…
Więcej można powiedzieć po wizycie w Gdyni i oględzinach pojazdu, w każdym razie za jedyne 1900 zł macie szansę stać się właścicielem długoterminowego projektu a przy okazji bardzo rzadkiej wersji popularnego klasyka…