Triumph Tiger 800 to maszyna bardzo wszechstronna. Motocykl nadaje się do jazdy miejskiej, a po zamontowaniu kufrów świetnie sprawdzi się podczas dłuższych podróży. Maszynę opracowano z wielką dbałością o szczegóły i z myślą o komforcie. Elastyczny silnik, dobrze dobrane komponenty i takie smaczki jak regulowana kanapa zjednały sobie pozytywne opinie motocyklistów.
Tigera 800 napędza trzycylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 799 ccm zasilany wtryskiem paliwa. Do kompletu na pokładzie znalazła się bardzo dobrze działająca 6-stopniowa skrzynia biegów. Wszystko zamontowano w stalowej, rurowej ramie. Jednostka napędowa generuje 95 KM przy 9 300 obr/min oraz 79 Nm przy 7 850 obr/min.
Za doskonałe właściwości trakcyjne odpowiada zawieszenie Showa. Z przodu znajduje się widelec upside down z regulacją. Z tyłu pracuje amortyzator monoshock, który również posiada regulację.
Za zatrzymanie Tigera odpowiadają dwie, pływające 308 mm tarcze z dwutłoczkowymi zaciskami. Z tyłu wspomaga je 255 mm tarcza z jednotłoczkowym zaciskiem. Cały komplet pochodzi od Nissina. Opcjonalnie Tigera 800 można wyposażyć w ABS.
Dla miłośników bardziej offroadowej zabawy motocykl występuje też w wersji Tiger 800 XC którego mieliśmy przyjemność testować.
Silnik | 4-suwowy, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, rzędowy, DOHC |
Pojemność | 799 cm3 |
Prędkość max | |
Moc | 95KM przy 9300 obr/min |
Maks. moment | 79Nm przy 7850 obr/min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | |
Zbiornik paliwa | 19 l. |
Przednie zawieszenie | Showa, 43mm upside-down, regulowane, skok 180mm |
Tylne zawieszenie | Showa Monoshock, hydraulicznie regulowane, skok 170mm |
Przednia opona | 100/90 ZR 19 |
Tylna opona | 150/70 ZR 17 |
Przedni hamulec | 2 x pływające tarcze 308mm, zaciski 2 tłoczkowe Nissin, ABS w opcji |
Tylny hamulec | 1 tarcza 255mm, zacisk 1 tłoczkowy Nissin, ABS w opcji |
Zostaw odpowiedź