Triumph Thruxton 1200R - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Kiedy Triumph poinformował o wprowadzeniu chłodzenia cieczą silników swoich klasyków, byłem mocno zatrwożony. Na szczęście, moje obawy się nie potwierdziły.

Thruxton nie stracił niczego z magii swego poprzednika, a zyskał naprawdę wiele. Moc oraz moment są tylko wierzchołkiem góry lodowej zmian na plus. Po kilku dniach jazdy zupełnie przestała mi przeszkadzać „modernistyczność” upside-downa oraz żółte zbiorniczki gazowych Öhlinsów. I nie wyobrażam sobie już kompromisu w kwestii radialnych zacisków Brembo. Także proporcje wydają się bić na głowę poprzedni model, w którym najbardziej nie podobała mi się wysoko zamontowana lampa i zegary. W nowym wygląda to wszystko bardzo spójnie. Bez wątpienia Thruxton 1200R to największe, pozytywne (sic!) zaskoczenie tego roku.


Silnikdwucylindrowy, czterosuwowy, cztery zawory na cylinder, SOHC, 270
Pojemność1200 ccm
Prędkość maxponad 200 km/h
Moc97 KM (71 kW) @ 6750 obr/min
Maks. moment112 Nm @ 4950 obr/min
Chłodzeniecieczą
Ramastalowa
Zbiornik paliwa14,5 l
Przednie zawieszenieupside-down Showa, Ø 43 mregulacja kompresji, odbicia, napięcia wstępnego sprężyny, skok 120 mm
Tylne zawieszenieamortyzatory Öhlins, regulacja odbicia, kompresji, napięcia wstępnego sprężyny, skok 120 mm, stalowy wahacz
Przednia opona120/70-17 Pirelli Diablo Rosso Corsa
Tylna opona160/60-17 Pirelli Diablo Rosso Corsa
Przedni hamulecdwa zaciski czterotłoczkowe Brembo, ABS, tarcza 310 mm
Tylny hamuleczacisk dwutłoczkowy Brembo, ABS, tarcza 255 mm

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany