Event odbył się na dawnej płycie wojskowego lotniska Bemowo, którą przekształcono w ośrodek doskonalenia techniki jazdy. Znajdziemy tam fragmenty o różnych nawierzchniach, stanowiska do wykonywania poszczególnych ćwiczeń, jazdy po okręgu, ósemek, hamowań, ominięć a nawet bardzo ciasny i kręty tor dydaktyczny i tor ziemny, umożliwiający treningi crossowe.
Szkolenie, w którym wziąłem udział było w szczególności dedykowane miłośnikom motocykli ciężkich, a zdecydowaną większość stanowili posiadacze marki Harley – Davidson, chociaż nie zabrakło kilku dalekowschodnich nakedów.
Plan szkolenia obejmował:
( I sesja – 3 godziny szkolenia 9:00 – 12:00)
– kompendium wiedzy teoretycznej z zakresu techniki kierowania,
– jazda sprawnościowa na torze technicznym,
– jazda torowa swobodna na torze kartingowym,
– elementy związane bezpośrednio z bezpieczeństwem na drodze takie jak: hamowanie awaryjne w zakręcie, hamowanie awaryjne , ciasne zawracanie, najazd na przeszkodę – „test łosia”, podwójny „test łosia”, etc.
(II sesja – 3 godziny szkolenia 13:00 – 16;00)
– kompendium wiedzy teoretycznej z zakresu techniki kierowania,
– korekcja postawy,
– środek ciężkości a skrętność motocykla,
– właściwe czytanie zakrętu,
– świadomość przeciwskrętu,
– prędkość i hamowanie,
Oraz wiele innych zagadnień z techniki jazdy …..
Teoria, za chwilę praktyka…
Z prawdziwą przyjemnością obserwowałem sposób, w jaki instruktorzy pokonują turystycznymi modelami HD przeszkody i stanowiska treningowe co niewiele odbiegało od filmów z YT przedstawiających popisy amerykańskiej policji. Harleye krzesały iskry z podnóżków, aż miło! Większość uczestników, obserwując zmagania instruktorów była ciężko przerażona, tymczasem szybko okazało się, że wystarczy kilka wskazówek i trochę treningu, żeby bez trudu zmieścić się, w pozornie ciasnych stanowiskach.
Już po kilku przejazdach kursanci „zrozumieli motocykle”, coraz bardziej zwiększając prędkość i pewność wykonywanych manewrów.
„Tylko trening i technika zrobią z Ciebie zawodnika…”
Naszym zdaniem, szkolenie należy uznać za wartościowe i godne polecenia, szczególnie jeśli posiadacie motocykl ciężki, o chopperowej, cruiserowej lub dragowej geometrii ramy – mówi się, że każdy motocykl prowadzi się podobnie, a różnica tkwi w szczegółach. Tutaj poznacie te szczegóły.
Następne terminy szkoleń:
6 czerwca
9 i 30 lipca
6 sierpnia
3 września
Kontakt: Easy Rider Motorcycles School & Heavy Bikes Technique Academy
Artur Grabarczyk Tel: 501 778 003
Piotr Jaszewski Tel; 792 177 615
Email: [email protected] lub na facebookowym profilu szkoły.