Spis treści
Suzuki GSX-S1000GT to nowy gracz w segmencie pojazdów sporotowo-turystycznych. Znamy specyfikację, dane techniczne i cenę tego modelu!
Suzuki zaprezentowało GSX-S1000GT łączącego sportowe osiągi z lekkim podwoziem umożliwiającym dynamiczną, ale i komfortową jazdę. Bogate wyposażenie i duża funkcjonalność mają wyróżniać ten nowy pojazd klasy GT.
Technika
To kolejny model, w którym marka zastosowała SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S.) obejmujący trzy tryby pracy motocykla, ABSu, silnika, kontroli trakcji. W skład zaawansowanej elektroniki wchodzi asystent rozruchu, quick-shifter działający w obydwie strony, tempomat (działający od 30 do 180 km/h), asystent ruszania pod górę oraz oczywiście system sterowania przepustnicą ride-by-wire. Wszelkie informacje wyświetlane są na kolorowym wyświetlaczu TFT (mającym dwa tryby pracy: dzienny i nocny). Motocykl komunikuje się ze smartfonem, a producent wyposażył go w gniazdo USB.
Przednie zawieszenie powierzono widelcowi USD z pełną regulacją, marki KYB, o średnicy rury nośnej 43 mm. Tylny, aluminiowy wahacz pochodzi z GSXR-1000. Nowe, lżejsze, sześcioramienne felgi ułatwiają szybką zmianę kierunku. Nowa rama pomocnicza została wzmocniona, co zapewnia większą odporność na obciążenia (kufry, pasażer) oraz sztywność.
Silnik legitymuje się podobną mocą szczytową, ale charakterystyka zarówno mocy jak i momentu zostały mocno wygładzone, co zwiększa komfort oraz poprawia sposób oddawania osiągów.
Hamulce przy przednim kole to radialnie montowane Brembo Monoblock. Zbiornik paliwa ma 19 litrów, co w połączeniu z niewielką konsumpcją, masą na poziomie 226 kg oraz dobrą aerodynamiką powinno skutkować dużym zasięgiem.
W celu poprawy komfortu zastosowano pływającą kierownicę i pokryte gumą podnóżki. Sama kierownica jest nieco szersza (23 mm) względem GSX-S1000F i wyżej umieszczona, dzięki czemu kierowca ma wygodniejszą, bardziej odprężoną pozycję.
Stylistyka
Co mówi o designie nowego modelu sam producent? „Niezwykły przód modelu GT stanowi połączenie wysuniętego dziobu, dwóch ustawionych poziomo diodowych lamp świateł przednich, nowego kształtu lusterek i zamontowanych na bokach kierunkowskazów. Całość tworzy zaawansowaną stylistykę GT, która prezentuje nowy styl w motocyklach Suzuki. Elementy połączone z nową konstrukcją siedziska, wąskim tyłem i krótkim, zwartym tłumikiem, tworzą elegancki i luksusowy wygląd, podkreślający charakter nowego GT jako idealnego motocykla turystycznego, stworzonego, aby zapewniać wysoki komfort, dynamiczne osiągi i maksymalną przyjemność z jazdy.”
Bardzo dużo uwagi poświęcono aerodynamice zmniejszającej opór powietrza, uspokajającej zawirowania i wpływającej na komfort pasażerów. Nawet tak drobne elementy jak krawędź szyby czy osłona dolnej półki wpływają na turbulencje i spadek lub poprawę wygody kierowcy. Suzuki doprowadziło szczegóły do perfekcji, możemy zatem śmiało założyć, że ochrona przed pędem powietrza będzie skuteczna.
Dość ciekawym elementem są projektorowe reflektory LED zaprojektowane przez markę Koito. Mimo niewielkich wymiarów są zaskakująco skuteczne.
Tylną lampę i kierunkowskazy, a także podświetlenie rejestracji także powierzono diodom LED.
Suzuki GSX-S1000GT wyposażenie dodatkowe
Suzuki stworzyło bogaty katalog akcesoriów dodatkowych. Wśród nich znajdziemy m.in. wyższą szybę, kufry boczne w kolorze nadwozia, crash-pady, podgrzewane manetki, tuningowe ciężarki kierownicy, dźwignie sprzęgła i hamulca czy pinstripy.
Ponadto możemy zamówić stylowe siedzenie kierowcy z logiem GSX-S1000GT, zaciski malowane na czerwono, błotniki i osłony dekli z carbonu, tankbagi, tankpady i naklejki chroniące bak przed porysowaniem.
Motocykl będzie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych. Czarno-niebieskiej, czarno-granatowej i czarnej.
Suzuki GSX-S1000GT dane techniczne
Długość całkowita | 2140 mm |
Szerokość całkowita | 825 mm |
Wysokość całkowita | 1215 mm |
Rozstaw osi | 1460 mm |
Prześwit | 140 mm |
Wysokość siedziska | 810 mm |
Masa własna | 226 kg |
Rodzaj silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Średnica x skok tłoka | 73,4 mm x 59,0 mm |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Stopień sprężania | 12,2:1 |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Skrzynia biegów | 6-biegowa o stałym zazębieniu |
Zawieszenie przód | Odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe |
Zawieszenie tył | Z mechanizmem dźwigniowym, sprężyna śrubową i tłumikiem olejowym |
Kąt nachylenia główki ramy/wyprzedzenie widelca | 25° / 100 mm |
Hamulce przód | Tarczowe, podwójne |
Hamulce tył | Tarczowe |
Opony przód | 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowe |
Opony tył | 190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowe |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Pojemność zbiornika paliwa | 19,0 l |
Ilość oleju (wymiana podczas przeglądu) | 3,4 l |
Suzuki GSX-S1000GT cena
Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach w Polsce już w listopadzie, cena modelu bazowego wyniesie 69 900 zł, model w wariancie Travel Pack nie przekroczy 76 900 zł…
Zostaw odpowiedź