Pierwszy kwartał bieżącego roku był dla marki Harley-Davidson pełen kontrastów. Z jednej strony mamy spadek dochodów z 269,85 mln dolarów do 250,49 mln dolarów, ale z drugiej – skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły z 1,67 mld dolarów do 1,75 mld dolarów. Cena akcji wzrosła z 1,27 USD do 1,36 USD za sztukę.
Dochód ze sprzedaży motocykli wzrósł z 1,51 mld dolarów do 1,58 mld dolarów przy zakładanych prognozach rzędu 1,5 mld dolarów. Sprzedaż motocykli wzrosła o 1,4% i wyniosła 57 458 sztuk. W samych Stanach Zjednoczonych Harley nie poradził sobie jednak najlepiej, ponieważ odnotowano spadek sprzedaży o 0,5%. Amerykańscy klienci kupili 35 326 motocykli. Za to w regionie EMEA sprzedaż motocykli Harley-Davidson wzrosła o 8,8%.
Prognozy producenta są ostrożne. Harley zakłada, że w drugim kwartale dostarczy od 82 500 do 87 500 motocykli, co byłoby zbliżone do wyniku 85 172 motocykli dostarczonych do klientów w drugim kwartale 2015 roku. Całkowita sprzedaż motocykli w 2016 roku mogłaby zamknąć się w przedziale od 269 000 do 274 000 sztuk.
Prezes marki Harley-Davidson – Matt Levatich – jest umiarkowanie zadowolony z takich wyników. Levatich powiedział w podsumowaniu, że inwestycje w marketing oraz nowe produkty zaczynają przynosić efekty. Przypomnijmy, że niedawno Harley ruszył z nową kampanią reklamową „Live Your Legend”. Tuż przed opublikowaniem sprawozdania za pierwszy kwartał 2016 roku przedstawiono również nowy model Roadster, który dołącza do serii Dark Custom. W tym roku na działania reklamowe Harley przeznaczy około 70 milionów dolarów.