Sportowy, ale tańszy, skierowany przede wszystkim do młodszych, ale jednocześnie sprawdzony i niedrogi – Triumph wprowadził do oferty Speeda T4, trzeci już model oparty na silniku 400 cm3.
Na rynku indyjskim zadebiutował najnowszy model Triumpha – Speed T4 400. To długo wyczekiwana kontynuacja serii, która uzupełnia dotychczasowe modele Speed 400 i Scrambler 400X, jednocześnie stanowiąc bardziej przystępną alternatywę dla modelu Speed Twin 1200. Cena nowego motocykla wynosi w przeliczeniu około 2400 euro (ok. 11 000 zł).
Triumph Speed T4 400 nie jest jedynie kontynuacją wcześniejszego modelu. Marka postawiła na znaczące zmiany wizualne. Nowa grafika, bardziej nowoczesna i elegancka, przyciąga uwagę fanów estetyki motocyklowej. Wprowadzone zostały również trzy nowe wersje kolorystyczne: Metallic White, Phantom Black oraz wyrazisty Cocktail Red Wine, co daje użytkownikom większy wybór i pozwala na dopasowanie wyglądu motocykla do indywidualnych preferencji.
Pod względem mechanicznym Speed T4 400 jest blisko spokrewniony z modelem Speed 400, choć zauważalne są pewne różnice w parametrach. Motocykl napędzany jest chłodzonym cieczą, 4-zaworowym, jednocylindrowym silnikiem DOHC o pojemności 398 cm³, który generuje moc 31 KM przy 7000 obr/min i moment obrotowy 36 Nm przy 5000 obr/min. Choć te wartości są nieco niższe niż w przypadku modelu Speed 400, który oferował moc 39,5 KM przy 8000 obr./min oraz moment obrotowy 37,5 Nm, Triumph podkreśla, że 85% momentu obrotowego jest dostępne już od 2500 obr./min, co przekłada się na dynamiczniejsze przyspieszenie w niższych zakresach obrotów.
Przeniesienie mocy na tylne koło odbywa się za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni i łańcucha. Dzięki temu motocykl sprawdzi się zarówno w miejskich warunkach, jak i podczas dłuższych tras, oferując odpowiednią elastyczność przy różnych prędkościach.
Triumph Speed T4 400 wyposażony jest w tarczowy hamulec o średnicy 300 mm z przodu, obsługiwany przez czterotłoczkowy zacisk radialny oraz dwukanałowy ABS. Także w zawieszeniu zaszły istotne zmiany. Z przodu motocykl wyposażono w teleskopowe widelce, a z tyłu znajduje się monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny.
Triumph Speed T4 400 został wyposażony w opony o rozmiarze 140/70-17 z tyłu, co stanowi zmianę w porównaniu do wcześniejszego modelu, w którym montowano szersze opony 150/60-17. Z przodu natomiast pozostawiono niezmieniony rozmiar opon 110/70-17. Motocykl stoi na aluminiowych felgach, które nadają mu dynamiczny, nowoczesny wygląd.
Jeśli chodzi o wymiary, wysokość siedziska wynosi 806 mm, co sprawia, że motocykl jest odpowiedni zarówno dla niższych, jak i wyższych kierowców. Waga motocykla wynosi 180 kg, co, w połączeniu z 13-litrowym zbiornikiem paliwa, pozwala na komfortową i ekonomiczną jazdę, bez częstych postojów na tankowanie.
Na rynku azjatyckim Speed T4 400 będzie miał silnych konkurentów – do głównych należą Bajaj Dominar 400, KTM Duke 390 oraz Honda CB350RS. W zestawieniu z tymi motocyklami Speed T4 400 wyróżnia się najbardziej konkurencyjną ceną.
Czy T4 trafi na europejski rynek? Niewykluczone – motocykl oparty jest na konstrukcji, która uzyskała homologację unijną, więc wprowadzenie go do sprzedaży nie powinno nastręczać problemów.
No sorry, ale które parametry sprawiły, że określiliście ten model jako „bardziej sportowy” ? Niższy moment ? Moc mniejsza o ponad 20% ? Czy masa większa o 10kg ? :o)
Nie rozumiem…
Faktycznie, trochę niefortunnie akcent położyliśmy na sporcie, choć powinno wybrzmieć, że jest to tańszy, choć sportowo wyglądający odpowiednik Speeda 400. Słusznie zwróciłeś na to uwagę, dzięki!
I teraz jest OK 🙂