Przybywa Benelli 902s. Większy, mocniejszy, ale jakiś taki dobrze znany - Motogen.pl

902s to kolejny naked Benelli zbudowany według recepty sprawdzonej w 752s – kratownicowa rama plus dwucylindrowy piec. Wygląda dobrze, ale o tym jak jeździ przekonamy się najwcześniej za rok.

Włoska marka Benelli należy obecnie do chińskiego koncernu QJ Motor, w którym pełni rolę marki premium. Oferta sukcesywnie się rozwija i choć widać, że firma koncentruje się przede wszystkim na motocyklach adventure, nie zapomina także o innych segmentach. Podczas tegorocznych targów Beijing Motor Show zaprezentowano model 902S – naked ze sportowym zacięciem, który łączy w sobie agresywną stylistykę z mocnym silnikiem i dopracowaną ergonomią.

Serce z rodowodem

Sercem 902S jest dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 904 cm3, który generuje moc 105 KM i moment obrotowy 90 Nm. Jednostka napędowa jest najprawdopodobniej rozwinięciem motoru z 752s. Moc przenoszona jest na koło za pomocą 6-biegowej skrzyni i mokrego sprzęgła antyhoppingowego.

Znany design

Design 902S wyraźnie nawiązuje do mniejszego modelu 752s – mamy tutaj zatem solidną ramę kratownicową ze stali rurowej, która zapewnia stabilność i pewność prowadzenia. Zawieszenie składa się z 50-milimetrowego widelca upside-down z przodu i regulowanego centralnego amortyzatora z tyłu. Za hamowanie odpowiadają 320-milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu i 260-milimetrowa tarcza z tyłu, wszystkie wyposażone w zaciski Brembo. Benelli 902S wyposażono w gniazdo USB i 7-calowy kolorowy wyświetlacz TFT.

Czy i kiedy 902s pojawi się w Europie? Nie ma wątpliwości, że motocykl trafi na Stary Kontynent – opracowano go z myślą o europejskich klientach. Kiedy zaś trudno orzec, z całą pewnością nie wcześniej niż w 2025 r.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany