Pojazdy Grupy Piaggio otrzymają radary, a testy odbędą się na…robotach. Po pozytywnych wynikach system trafi do jednośladów. Stanie się to najprawdopodobniej w 2022 roku…
Oczywiście nie chodzi o roboty społeczne czy przymusowe, a najnowsze Piaggio Fast Forward. O co chodzi? W 2019 roku spółka córka Piaggio działająca pod nazwą Piaggio Fast Forward zaprezentowała robota nazwanego Gita, który miał wozić bagaże za „swoim panem”. Robot posiada udźwig 18 kg. Urządzenie było wyposażone w kamery śledzące otoczenie oraz oczywiście konkretnego użytkownika.
Technologia zastosowana w Gita to podwaliny pod system radarowy, który w terminologii Piaggio ma się nazywać ARAS (Advanced Rider Assistance System). Rozwiązanie monitoruje teren do 100 m w przód, skanuje otoczenie dookoła jednośladu i może śledzić wiele pojazdów. To pozwoli pomóc w zarządzaniu tempomatem, systemem kontrolującym martwe pole, ostrzeże o kolizji oraz wspomoże zmianę pasa ruchu.
W chwili obecnej ciężko spekulować, do którego pojazdu trafią wspomniane rozwiązania. Stawiamy, że będą to flagowe modele Piaggio, Vespy, być może najdroższe modele turystyczne i adventure Moto Guzzi oraz większość Aprilii. Czy mamy rację, czas pokaże…
Partnerzy Operacji Lato:
– BNP Paribas,
– I’M Inter Motors,
– TRW,
– NGK,
– Schuberth,
– Dunlop,
– Motul,
– Exide.
#operacjalato #tydzienzgrupapiaggio
Zostaw odpowiedź