Spis treści
Duży i wygodny miejski skuter na kategorię B? Peugeot Metropolis 400 nie jest może najpiękniejszym z jednośladów, ale nadrabia to jakością wykonania, dynamiką i komfortem. To sprzęt z charakterem, świetnie przemyślany miejski prywatny autobus.
Peugeot Metropolis 400 to skuter, który nie zachwyci w konkursie piękności, ale też nie w tym tkwi jego siła. Jego design jest specyficzny i z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu, jednak to, co czyni Metropolisa wyjątkowym, to jego praktyczność i funkcjonalność w miejskiej dżungli. Ten model to narzędzie stworzone z myślą o codziennych obowiązkach, a nie o imponowaniu na zlotach motocyklowych.
Czym różni się Peugeot Metropolis 400 od innych skuterów?
Na pierwszy rzut oka można porównać Metropolisa do popularnych maxi-skuterów, jak Suzuki Burgman czy Yamaha T-Max, jednak takie zestawienie byłoby nie do końca trafione. Metropolis to zupełnie inna klasa – to skuter stricte miejski, a nie turystyczny, choć jest solidny i duży. Jego przeznaczenie zdradza przede wszystkim szeroki przekrok, idealny do przewożenia bagaży, które łatwo zmieszczą się między nogami kierowcy. Skuter jest stworzony dla osób, które potrzebują niezawodnego pojazdu na krótkie trasy po mieście – na zakupy, odbiór dzieci ze szkoły czy szybkie dojazdy do pracy.
Funkcjonalność na pierwszym miejscu
Główna zaleta Peugeota Metropolis 400 to jego przemyślane rozwiązania praktyczne. Pod kanapą znajdziemy sporo miejsca na bagaż, a do tego dochodzi jeszcze ogromny kufer z podwójnym dnem, który pozwala na przewiezienie naprawdę dużej ilości rzeczy. Zmieściłem na tym skuterze cztery opony motocyklowe – a wciąż miał wolne miejsce na inne akcesoria.
Peugeot Metropolis – 400 cm3 dla kierowców z kategorią B
Jednym z głównych atutów Peugeota Metropolis 400 jest możliwość prowadzenia go na prawo jazdy kategorii B (o ile posiada się je co najmniej trzy lata). To dzięki homologacji L5e, która obejmuje pojazdy z dwoma kołami z przodu i hamulcem nożnym. Choć dla niektórych wygląd skutera z dwoma kołami z przodu może wydawać się niecodzienny, to zapewnia on dodatkowe poczucie bezpieczeństwa i stabilność, co docenią mniej doświadczeni kierowcy.
Bogate wyposażenie
Peugeot Metropolis 400 w wersji SW to model premium z bogatym wyposażeniem. Skuter ma ręcznie regulowaną szybę, elektromagnetyczną blokadę zawieszenia z przodu (dzięki której nie potrzebuje stopki), a także hamulec elektromagnetyczny umieszczony w logo na kierownicy, który blokuje pojazd w miejscu. Dodatkowo skuter jest wyposażony w liczne schowki – na drobiazgi, czy telefon (z możliwością ładowania), znalazł się tutaj także pojemny kufer.
Ciekawym rozwiązaniem jest wyświetlacz, który choć nieduży, oferuje kilka praktycznych funkcji, w tym nawigację. Działa ona za pomocą aplikacji Peugeota, która po niedawnej aktualizacji funkcjonuje znacznie lepiej. Nawigacja nie wyświetla pełnej mapy, lecz jedynie strzałki wskazujące drogę, co jednak w praktyce okazuje się wystarczające.
Peugeot Metropolis – osiągi
Pod względem technicznym Peugeot Metropolis 400 nie oszałamia, ale w zupełności wystarcza do codziennego użytkowania w mieście, nawet z pasażerem i bagażem. Jednocylindrowy silnik o mocy 36 koni mechanicznych i momencie obrotowym 38 Nm zapewnia płynną jazdę, choć nie jest to maszyna wyścigowa. Warto jednak pamiętać, że to skuter miejski, a nie sportowy, co zresztą wyczuwalne jest podczas jazdy – dwa koła z przodu sprawiają, że przyspieszenie jest nieco wolniejsze, a manewrowanie wymaga więcej siły.
Cena i podsumowanie
Peugeot Metropolis 400 SW to wydatek rzędu 47 000 zł, co może wydawać się dużą kwotą jak na skuter. Trzeba jednak pamiętać, że jest to produkt klasy premium, zaprojektowany z myślą o maksymalnej funkcjonalności i komforcie. To skuter miejski z najwyższej półki, który sprawdzi się w codziennych zadaniach, zapewniając wygodę i bezpieczeństwo. Wysoka jakość wykonania oraz przemyślane rozwiązania praktyczne sprawiają, że warto rozważyć zakup tego modelu, jeśli szukasz niezawodnego i przestronnego środka transportu na co dzień.
Zostaw odpowiedź