Spis treści
Nowy Streetfighter V4 SP jest jeszcze lżejszy, ma suche sprzęgło oraz wyjątkowe malowanie Winter Test. Sprawdź szczegóły nowego, najbardziej zaawansowanego nakeda Ducati.
Na sezon 2022 Ducati przygotowało kilka nowości, które prezentowane są w ramach wydarzeń internetowych Ducati World Première 2022. Na specjalnej stronie, co dwa tygodnie Włosi publikują jakąś nowość, aż do 9 grudnia. Zobaczyliśmy już w kolejności: Multistradę V2; Scramblery 1100 i 800; Multistradę V4 Pikes Peak, a dziś otrzymujemy nowe nakedy: Streetfighter V2 oraz Streetfighter V4 SP.
Streetfighter V4 SP to najwyższy i najbardziej zaawansowany naked w historii Ducati – jest to wersja numerowana, oznaczona skrótem „Sport Production”, która jeszcze bardziej poprawia topowy stosunek mocy do masy oraz podnosi efektywność torową.
Model ten sprzedawany jest w specjalnej wersji kolorystycznej „Winter Test” z wyposażeniem klasy premium prosto z Superleggera V4. Waga w stanie gotowym do jazdy, w porównaniu do V4 S, spadła o 3 kg do poziomu 196 kg.
Zobacz oficjalną prezentację Streetfightera V4 SP 2022:
Galeria zdjęć Streetfightera V4 SP na rok 2022:
Malowanie „Winter Test” dla Streetfighter V4 SP
Malowanie „Winter Test” inspirowane jest motocyklami MotoGP i WordlSBK – matowa czerń owiewek łączy się z matowym karbonem na felgach i spojlerach, kontrastując z czerwonymi akcentami i zbiornikiem z szorowanego aluminium. Na skrzydełkach znalazła się włoska flaga, a na kierownicy jest kolejny numer produkcyjny danej sztuki V4 SP.
Lekki felgi i mocne hamulce – Streetfighter V4 SP
Felgi mają 5 dzielonych ramion, wykonane zostały z karbonu i są o 1,4 kg lżejsze niż obręcze z kutego aluminium w V4 S. Redukują masę obrotową o 26% z przodu oraz o 46% z tyłu, co sprawia, że motocykl jeszcze lżej zmienia kierunki.
Ekskluzywne zaciski Brembo Stylema R z przodu gwarantują nieprzeciętną siłę hamowania, nawet podczas długiego użytku na torze wyścigowym.
Zawieszenie elektroniczne: Ducati Streetfighter V4 SP
Podobnie jak w innych, wyszukanych modelach Ducati, pracuje tutaj zawieszenie elektroniczne Öhlins Smart EC 2.0. W czasie rzeczywistym dopasowuje pracę do sytuacji.
Silnik w Ducati Streetfighter V4 SP
Jednostka napędowa nie uległa zmianom, nazywa się Desmosedici Stradale, ma 1103 ccm, układ V4 oraz produkuje 208 KM i 123 Nm. Wersja SP otrzymała zaawansowane, suche sprzęgło STM-EVO SBK, które „gwarantuje lepszą funkcję anty-hopping nawet przy najbardziej agresywnych redukcjach biegów, a także większą płynność na każdym etapie zamknięcia gazu, co jest kluczowym aspektem efektywnej jazdy torowej na limicie”.
Dodatki i dostępność Ducati Streetfighter V4 SP 2022
Wyposażenie motocykla wzbogacone zostało o regulowane, aluminiowe podnóżki wycinane metodą CNC, akumulator litowo-jonowy, a także o akcesoria idealne na track day: otwarta pokrywa sprzęgła oraz zaślepki zamiast uchwytu tablicy.
Nowy Streetfighter V4 SP dostępny będzie w konfiguracji 1-osobowej w malowaniu „Winter Test”. Pierwsze sztuki trafią do salonów w styczniu 2022.
Zostaw odpowiedź