Spis treści
Yamaha SR500 jest zupełnie nowa, nigdy nie zmontowana. Od 40 lat czeka w skrzyni, aby ktoś dał jej nowy dom. Aukcja już w styczniu!
W domu aukcyjnym Mecum na sprzedaż wystawiona została Yamaha SR500 z roku 1981. Nie byłoby to niczym wyjątkowym, gdyby nie fakt, że motocykl jest fabrycznie nowy, w fabrycznej skrzyni, nigdy nie zmontowany, bez przebiegu.
Yamaha SR500 oraz SR400 – jeżdżąca legenda
Yamaha SR500 (tak jak SR400) trafiła na rynek w 1978 roku. Była japońską odpowiedzią na brytyjskie motocykle, które charakteryzowały się świetnym stylem, sportowymi wrażeniami z jazdy i wytrzymałością. Yamaha SR miała jednak coś więcej, dzięki czemu w produkcji i sprzedaży, w niezmienionej formie utrzymała się do dziś, przez 43 lata!
SR500 miała silnik z XT500, sprawdzony w boju w wielu rajdach (wliczając zwycięstwo w Rajdzie Dakar) oraz w zawodach motocrossowych. Od samego początku – do dziś – silnik jest chłodzony powietrzem, a jedyny sposób rozruchu to kopniak. Na szczęście jest okienko wskazujące GMP oraz dźwignia dekompresji.
Model SR500 produkowany był do 1999 roku. Ale równolegle, także od 1978 roku produkowany był model SR400. Ten dopiero w roku 2010 otrzymał wtrysk paliwa, aby spełnić normy emisji. Niedawno Yamaha ogłosiła, że kończy produkcję SR400 i tak na 2021 rok w Japonii pojawiła się Final Edition w limitowanej liczbie 1000 sztuk. W ten sposób kończy się 43-letnia produkcja SR!
SR500 w fabrycznej skrzyni
Jeżeli chcesz podtrzymać historię, to omawiany egzemplarz jest idealnym sposobem. Jest to Yamaha SR500 na rynek USA, z roku 1981 – był to jednocześnie ostatni rocznik sprzedaży tego modelu w Ameryce.
Dom aukcyjny Mecum nie tłumaczy wiele więcej o historii tego egzemplarza. Wiemy tylko, że motocykl wcześniej posiadał Charles „Chuck” Hardin z Empire Cycle w mieście Spokane w stanie Washington. Poza tym, SR500 jest zupełnie nowa, nigdy nie złożona, wciąż w skrzyni. Zdjęcia są z jednej strony zupełnie zwyczajne, ale z drugiej są hipnotyzujące.
Jak kupić?
Aukcja motocykli, w tym SR500, odbędzie w domu Mecum w dniach 25-29 stycznia 2022 w Las Vegas. Udział wziąć może każdy, także przez internet. Nie mówi się o przewidywanej cenie, ale aukcja oznaczona jest jako „bez ceny minimalnej”. Aukcję można zobaczyć tutaj. Jak myślicie, ile będzie kosztowała nowa-stara SR500?
Co zrobilibyście po wygraniu takiej aukcji: zostawilibyście SR500 w skrzyni? Złożylibyście ją tylko aby stała na wystawie? A może motocykle są po to, aby nimi jeździć?
Zostaw odpowiedź