Nowe, większe Husqvarny Vitpilen i Svartpilen... 901 czy 801, a może 1001? Na pewno 2 cylindry! - Motogen.pl

zdjęcia: bmh images / motorradonline.de

Husqvarna odświeżyła swoje dwa flagowe nakedy: fantastycznego Vitpilen oraz scramblerowego Svartpilen. Będą miały silniki 2-cylidrowe, ale w której wersji?!

Prawdopodobnie zdecydowana większość motocyklistów zgodzi się, że Husqvarna produkuje aktualnie jedne z najładniejszych motocykli. Niestety nawet pomimo tego faktu, w ostatnich latach w ofercie zabrakło dużych nakedów – jednocylidrowe 701 zostały wycofane przez normy emisji. Zaledwie kilka tygodni temu Husqvarna pokazała oficjalne nowe wersje nakedów 401 i 125 (zarówno Vitpilen oraz Svartpilen), a teraz nieoficjalnie na światło dzienne wychodzą zdjęcia również dużych, około 100-konnnych nakedów!

Plotki na ten temat już krążyły, nawet w kwietniu 2023 informowaliśmy, że Husqvarna testuje następcę modelu 701 Vitpilen, ale z dwoma cylindrami. Teraz niemiecki Motorrad wypuszcza kolejne zdjęcia szpiegowskie z testów nowego modelu. Wszystko wskazuje na to, że duże Vitpilen i Svartpilen są coraz bliżej wersji produkcyjnej!

Przypomnijmy: Vitpilen, czyli biała strzała ze szwedzkiego jest stylowym nakedem. Z kolei Svartpilen, czyli czarna strzała, stylistyką, dodatkami i konstrukcją bardziej nawiązuje do scrablerów.

Husqvarna Vitpilen i Svartpilen na 2024

Oficjalnej daty premiery nowych dwóch nakedów jeszcze nie ma. Ale można spodziewać się, że skoro prace nad nowościami trwają tak długo, to premiera także odbędzie się niebawem. Może na wiosnę 2024, aby motocykle trafiły do salonów jeszcze w tym sezonie?

Pewne jest, że nowe Vitpilen i Svartpilen jak zwykle bazowały będą na technologii KTMa. Jeszcze bardziej pewne jest, że będą przepiękne. Spodziewać się można ramy z rur stalowych, lekkiego wahacza z aluminium, zawieszenia WP dobrej jakości, czy wyposażenia elektronicznego z wysokiej półki.

Dwa cylindry LC8c w nakedach Husqvarna, ale w której wersji?

Z całą pewnością nowe Husqvarny otrzymają silnik dwucylindrowy. Pytanie tylko który…

  • Obecny w ofercie model Norden 901 posiada silnik o pojemności 889 ccm i mocy 105 KM (w nomenklaturze KTMa, modele z tym silnikiem nazywały się „890„).
  • W ofercie KTMa pozostały dwa modele 890 o pojemności 889 ccm, czyli: 890 Duke R o mocy 121 KM lub 890 Duke GP o mocy 115 KM.
  • Nowością KTMa na rok 2024 jest 990 Duke, który posiada już 947 ccm i 123 KM.
  • No i jeszcze KTM wskrzesił model 790 Duke na 2024, który ma 799 ccm i 105 KM.

Gwoli przypomnienia, o Pomarańczowych wspominamy dlatego, że KTM i Husqvarna (i nie tylko) należą do tego samego właściciela (koncern Pierer Mobility AG) oraz wymieniają się technologią. Musicie pamiętać, że według logiki grupy Pierer, te silniki, które w KTMie nazywały się na przykład 890, w Husqvarnie otrzymują nazwę 901. Tak samo w mniejszych pojemnościach: 390 KTM, ale 401 Husqvarna. Czyli nowe Huski mogą nazywać się albo 901, albo 1001, albo 801. Czego nie rozumiecie?

No to jak, gramy w bingo? Jakie nazwy otrzymają nowe, większe, dwucylindrowe Husqvarny Svartpilen oraz Vitpilen 2024? Jaką będą miały pojemność i moc?


Jedna odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany