Nowa generacja R1200GS, o której przeczytacie w tej prezentacji, to pojazd całkowicie zmodyfikowany. Zmiany w wersji 2013 dotyczyły również przekładni, teraz zintegrowanej z karterem silnika. Instytucja Transport Canada stwierdziła, że zbyt wysokie ciśnienie w przekładni może powodować wycieki oleju wprost na tylną oponę. Jak łatwo się domyślić, tak poważne zagrożenie natychmiast poskutkowało wezwaniem sprzedanych motocykli do serwisu.
Póki co tylko BMW Kanada oficjalnie wzywa motocykle na akcję serwisową, ale najprawdopodobniej oświadczenie o usterce wyda także amerykańskie National Highway Traffic Safety Administration. Do tej pory akcją objęto 31 motocykli, w których zostanie zainstalowany ogranicznik poziomu oleju, co powinno rozwiązać problem.
BMW podkreśla, że ta usterka dotyczy tylko i wyłącznie najnowszej generacji R1200GS. Właściciele starszej wersji, nawet tej sprzedanej w 2012 roku, mogą być spokojni o stan techniczny problematycznego elementu.