Nowe BMW F 900 R i F 900 XR 2025. Szczypta zmian, kropla poprawek - Motogen.pl

BMW Motorrad prezentuje dwie kolejne nowości nakeda F 900 R oraz sportowego turystyka BMW F 900 XR. Oba modele wzbogacone zostały o liczne ulepszenia techniczne i wizualne.

Sercem obu motocykli jest ta sama dwucylindrowa rzędówka o pojemności 895 cm³ i mocy 105 KM. Silnik oferuje tryb jazdy „Dynamic” z nowymi ustawieniami. Bezpieczeństwo w zakrętach i podczas hamowania zapewnia standardowe wyposażenie: dynamiczna kontrola trakcji (DTC), kontrola momentu obrotowego silnika oraz systemy BMW Motorrad ABS Pro i Dynamic Brake Control (DBC). Jako akcesorium dostępny jest tłumik Akrapovič, który pozwala oszczędzić około 1,2 kg.

Komfort i ergonomia

W BMW F 900 R zastosowano nową geometrię kierownicy i podnóżków, co zapewnia bardziej agresywną pozycję kierowcy. Wersja XR, będąca bardziej turystyczną alternatywą, stawia na wygodę na długich dystansach – aerodynamiczna owiewka, deflektor i handguardy to elementy, które skutecznie redukują zmęczenie podczas długich tras.

Oba modele otrzymały również lżejsze o 1,8 kg felgi oraz nową baterię, która oszczędza kolejne 0,8 kg masy. Detale, takie jak zintegrowane światła kierunkowskazów czy nowe boczne wykończenia reflektorów w kolorze nadwozia, dodają motocyklom nowoczesnego charakteru.

Nowoczesność na wyciągnięcie ręki

F 900 XR wyróżnia się również technologią Headlight Pro, która obejmuje adaptacyjne reflektory i światła do jazdy dziennej. To elementy, które docenią zwłaszcza ci, którzy często jeżdżą nocą. Przygotowano port USB-C z szybkim ładowaniem oraz podgrzewane manetki w standardzie.

Dla każdego coś nowego

BMW F 900 R i F 900 XR są dostępne w kilku wersjach kolorystycznych, od odważnego Snapper Rocks Blue dla roadstera po elegancki Racing Red dla turystyka. Opcjonalne akcesoria, takie jak sportowe tłumiki, wyższe siedzenia czy frezowane podnóżki, pozwalają na personalizację maszyn według własnych potrzeb.

Klasa średnia, która nie idzie na kompromisy

Nowe BMW F 900 R i F 900 XR to dowód na to, że klasa średnia może być zarówno dynamiczna, jak i komfortowa. BMW Motorrad po raz kolejny udowadnia, że nawet w tej kategorii cenowej można oferować rozwiązania technologiczne z najwyższej półki, nie rezygnując z frajdy z jazdy ani wygody.

Czy to na krętych drogach, czy na długich trasach, te dwa motocykle są gotowe sprostać oczekiwaniom zarówno doświadczonych motocyklistów, jak i tych, którzy dopiero wracają do świata dwóch kółek.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany