Spółka Suzuki Motor Poland powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre motocykle Suzuki GSX-R1000K5/K6 z lat 2005 – 2006 wyprodukowane w Japonii, podczas użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem, mogą stwarzać zagrożenie.
Polski dystrybutor Suzuki poinformował, że producent stwierdził, iż podczas jazdy na jednym kole, lub w inny ryzykowny sposób, może dojść do katastrofalnego uszkodzenia pojazdu. Gdy integralnym elementem ewolucji wykonywanej przy dużej prędkości jest silne uderzenie kołem motocykla w podłoże, przy wielokrotnych tego typu manewrach, może nastąpić pęknięcie ramy jednośladu. Przedsiębiorca uznał co prawda, że taki sposób użytkowania motocykli wykracza poza normalną i racjonalną eksploatację, jednak zdecydował się wyeliminować zagrożenia, chociaż nie zakwalifikował niepożądanych skutków jako usterki. Przedsiębiorca podkreśla również, że normalna eksploatacja nie powoduje żadnego zagrożenia.
Na rynku polskim sprzedano 88 nowych GSX-R1000. Właściciele tych pojazdów oraz dealerzy zostaną zawiadomieni o ewentualności zgłoszenia się do punktu serwisowego, który dokona kontroli i w razie potrzeby wymiany elementów potencjalnie niebezpiecznych.