Pomysł narodził się w 2004 roku w trakcie spotkania dwóch motocyklistów: Christiana Solda-Bergera i Pascala Charpentiera. Dzięki ich ogromnemu doświadczeniu związanemu z dwoma kółkami, udało im się wymyślić skuteczne, niezawodne i łatwe do przewożenia urządzenie, które zapobiegłoby kradzieżom motocykli.
Po dwóch latach przygotowań projekt doprowadzono do końca. „Po 8 miesiącach testów komentarze są więcej niż pozytywne” – mówi jeden z nich.
To-Clamp to swoista nowinka w świecie zabezpieczeń. Całkowicie blokuje napęd motocykla, a jego konstrukcja oraz fakt, że jest wykonany z kutej stali, uczynił go prawie niezniszczalnym – zapewniają Christian Solda-Berger i Pascal Charpentier.
Według konstruktorów, zabezpieczenie pasuje do 85% motocykli z napędem łańcuchowym (zatem np. Honda 800 VFR V-TEC i niektóre Ducati stanowią część tych motocykli, do których urządzenie NIE pasuje). Niewątpliwymi zaletami tego przemyślanego i pomysłowego systemu jest jego niska waga i niewielkie rozmiary.
- waga: 2,2 kg,
- szerokość: 130 mm,
- długość: 90 mm,
- grubość: 46 mm,
- cena: 129,90 euro.
- łatwe w użyciu,
- niewielkie rozmiary,
- dobra jakość wykonania.
- nie zabezpiecza przed popularnymi kradzieżami motocykli poprzez załadowanie ich na samochód dostawczy,
- nie posiada alarmu przypominającego o założonej blokadzie,
- użycie możliwe tylko przy motocyklach z napędem łańcuchowym.