KTM RC390 2022: zupełnie nowy, bardzo sportowy [opis, dane techniczne, zdjęcia, film] - Motogen.pl

RC390 to motocykl sportowy, na drogę i na tor. Ma nieduży silnik, niską masę i wysoki poziom wyposażenia.

KTMowi zależy na rozwoju sportowym. Tym razem nie mamy jednak na myśli rozwoju własnego zespołu MotoGP, ale rozwój osobisty młodych talentów oraz szlifowanie umiejętności. Idealnym narzędziem do tego może być nowy RC390 2022. Film promocyjny nie pozostawia złudzeń:

Pierwszy RC390 pojawił się w 2014 roku, a dopiero teraz otrzymał pierwsze, bardzo poważne zmiany. I to jakie!

Owiewki

Plastiki i zmiana stylistyki to najbardziej oczywista modyfikacja. Poza nowym wyglądem jest też poprawiona aerodynamika oraz lepsza możliwość przyjęcia sportowej pozycji z zaparciem się o bak paliwa. Sam zbiornik jest większy i mieści 13,7 litra.

Wagę położono także na nowym systemie montażu owiewek – można je w łatwy sposób zdjąć, a następnie założyć komplet torowy!

Zupełnie nowe podwozie

KTM mocno skupił się na sportowym zacięciu. Rama została zmodyfikowana pod względem sztywności, a przy okazji ucięto z niej 1,5 kilograma. Piękne, lekkie felgi oszczędzają aż 3,4 kilograma masy (i to nieresorowanej!), a hamulce są lżejsze o 900 gramów.

Zdjęcia

Hamulce

Układ hamulcowy to ByBre (czyli tańsze Brembo). Z przodu pracuje 4-tłoczkowy zacisk radialny na tarczy 320 mm. Podobno jest to najlepszy układ w klasie.

Zawieszenie

Widelec upside down WP Apex o śr. 43 mm ma pełną regulację po 30 klików (kompresja w lewej goleni, odbicie w prawej). Amortyzator WP Apex posiada regulację napięcia wstępnego i odbicia. I znowu – zawias został dopracowany do użycia także na torze.

Silnik

Jednostka to sprawdzony już jeden cylinder o pojemności 373 ccm. Chłodzona jest cieczą, ma dwa wałki rozrządu i 4 zawory. Spełnia normę Euro5.

Nowością jest airbox większy o 40%, co skutkuje większym momentem w szerszym zakresie obrotów (max 37 Nm). Pełna moc wynosi 43 KM mocy. Wszystko sterowane jest elektronicznie, wliczając przepustnicę ride by wire.

Skrzynia ma 6 biegów oraz posiada sprzęgło uślizgowe, zapobiegające blokowaniu koła przy ostrych redukcjach. Jako opcja zamontować można quickshifter+.

Elektronika i technologia

Jak na 400-tkę, KTM RC ma sporo do zaoferowania w temacie elektroniki – przydatnej na torze i na drodze.

Na pokładzie znalazła się kontrola trakcji MTC, reagująca w zależności od złożenia motocykla. Jest to możliwe za sprawą czujników 3D monitorujących nie tylko prędkość kół, ale i zachowanie motocykla.

Jest też Cornering ABS od Bosch. Poza tym, że także jest czuły na zakręty, to posiada tryb Supermoto ABS – czyli można odłączyć (i blokować w slajdach) tylne koło.

Jako opcja, do RC390 zamontować można quickshifter+. Pozwala on na zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w górę i w dół, bez zamykania gazu.

Wszelkie ustawienia konfiguruje się z poziomu kolorowego ekranu TFT, a do dyspozycji jest też aplikacja łącząca motocykl ze smartfonem. Wszystkie światła to oczywiście LED, jest światło do jazdy dziennej.

KTM RC390 2022 – dane techniczne:

ENGINE
TORQUE37 Nm
TRANSMISSION6-speed
COOLINGLiquid cooled
POWER IN KW32 kW
STARTERElectric starter
STROKE60 mm
BORE89 mm
CLUTCHPASC™ antihopping clutch, mechanically operated
CO2 EMISSIONS81 g/km
DISPLACEMENT373 cm³
EMSBosch EMS with RBW
DESIGN1-cylinder, 4-stroke engine
FUEL CONSUMPTION3.46 l/100 km
LUBRICATIONWet sump
CHASSIS
TANK CAPACITY (APPROX.)13.7 l
ABSBosch 9.1MP Two Channel ABS (Supermoto ABS)
FRONT BRAKE DISC DIAMETER320 mm
REAR BRAKE DISC DIAMETER230 mm
FRONT BRAKEFour-piston radial fixed calliper
REAR BRAKESingle-piston floating calliper
CHAIN520 X-Ring
FRAME DESIGNSteel trellis frame, powder coated
FRONT SUSPENSIONWP APEX 43
GROUND CLEARANCE158 mm
REAR SUSPENSIONWP APEX – Monoshock
SEAT HEIGHT824 mm
STEERING HEAD ANGLE66.5 °
SUSPENSION TRAVEL (FRONT)120 mm
SUSPENSION TRAVEL (REAR)150 mm

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany