W wielu miejscach w kraju można znaleźć znak D-56 sugerujący jazdę na suwak jednak kierowcy nie mają nakazu jego przestrzegania. Taka zmiana organizacji ruchu ma z założenia ograniczyć korki w miastach oraz utrudnić funkcjonowanie tzw. szeryfów blokujących pas szczególnie na autostradzie na długo przed zwężeniem. Wg badań przeprowadzonych przez Ministerstwo „szeryfowanie” w wydłuża w praktyce korki i czas przejazdu wszystkich kierowców.
W myśl nowych przepisów kierowca poruszający się pasem bez kontynuacji powinien zasygnalizować zmianę pasa dopiero na jego końcu.Osoba poruszająca się pasem z kontynuacją będzie miała obowiązek umożliwić wjazd. Ważne, aby dokonać tego na tyle płynnie by nie wymusić zatrzymania się żadnego z kierowców.
Na razie brak informacji o tym, jaka kwota mandatu będzie obowiązywać za brak stosowania się do powyższych przepisów.
Ze swojej strony dodam, że w czasie codziennych powrotów do domu na jednym ze skrzyżowań jest znak sugerujący jazdę na suwak. Odkąd został wprowadzony, korki zdecydowanie się zmniejszyły.
Dla motocyklistów przeciskających się w korkach będzie to wymagało zachowania dużo większej ostrożności przy końcu pasa niż dotychczas (chociaż zawsze jazda pomiędzy pasami wymaga najwyższej możliwej kontroli sytuacji).
Źródło: auto-swiat.pl