Kawasaki konsekwentnie rozbudowuje ofertę pojazdów hybrydowych. W ubiegłym roku pojawiła się Ninja 7 Hybrid, wkrótce potem Z7, a w tym roku spodziewany jest kolejny model – Versys 7 Hybrid.
To, że hybrydowy Versys jest przedmiotem prac Kawasaki, nie jest tajemnicą, sekretem pozostaje to kiedy producent będzie gotowy do rozpoczęcia sprzedaży takiego motocykla. Jeszcze w ubiegłym roku informowaliśmy, że pojawiły się dokumenty, na których znany z Ninjy i Z7 silnik o pojemności 451 cm3, umieszczony został w zarysie motocykla adventure. Wskazywały na to podwyższone zawieszenie, zwiększony prześwit i wyprostowana pozycja kierowcy.
Sam patent nie dotyczył jednak ani konstrukcji, ani jednostki napędowej, a tylko układu chłodzenia, który także pochodził z modeli Ninja 7 Hybrid i Z7 Hybrid. Ujawniona dokumentacja to pierwsze informacje o konstrukcji przypominającej Versysa w patentach dotyczących technologii hybrydowej. Poprzednie takie dokumenty pokazywały albo hybrydowy projekt Ninja 7, albo modele generyczne, symbolicznie odzwierciedlające kształt motocykla.
Kawasaki wiąże z tym modelem spore nadzieje. Popularność motocykli typu adventure od lat utrzymuje się na wysokim poziomie, a model hybrydowy wpisuje się w trend nie tylko świadomości ekologicznej, ale także pozwala obniżyć zużycie coraz droższego paliwa. Nie bez znaczenia jest także fakt, że technologia zastosowana przez Kawasaki nie powoduje nadmiernego zwiększenia masy.
Dla wielu klientów ważnymi cechami mogą być także zastosowana w tym modelu zautomatyzowana skrzynia biegów, możliwość jazdy wyłącznie na prądzie oraz bezobsługowość układu hybrydowego. W czasie tegorocznej Operacji Lato jeździliśmy hybrydową Ninją 7 i, choć wzbudziła ona sporo kontrowersji, uznaliśmy, że jest pewna grupa nabywców, którym taki motocykl mógłby przypaść do gustu.
W wydaniu adventure z całą pewnością napęd hybrydowy sprzedałby się jeszcze lepiej niż w sportowo-turystycznym.
Zostaw odpowiedź