Od samego początku jednoślad ten wyróżniał się od innych – to, co dla jednych było zaletą, dla drugich stanowiło wadę. Honda szybko zyskała przydomek 'kredens', a wielu motocyklistów odżegnywało się od jazdy czymś, co ma wsteczny. A jednak zwolennicy Gold Wing’a są zachwyceni wygodą, z jaką podróżuje się tym motocyklem, dużą przestrzenią bagażową, miękkim zawieszeniem oraz lekkością, z jaką się go prowadzi. Gold Wing startował od modelu GL 1000, który na przestrzeni lat ewoluował tak, że motocykl stawał się coraz bardziej luksusowym środkiem lokomocji. Oprócz standardowego motocyklowego wyposażenia, posiada on radio, komputer pokładowy, duże wskaźniki cyfrowe i integralny system hamulcowy. Do tej pory Gold Wing jest chyba najbardziej rozpoznawalnym motocyklem Hondy.
Silnik | 6-cylindrowy boxer, 4-suwowy, 12-zaworowy, SOHC |
Pojemność | 1832 cm3 |
Prędkość max | 200 km/h |
Moc | 118 KM przy 5500 obr./min |
Maks. moment | 167 Nm przy 4000 obr./min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | aluminiowa, 3-sekcyjna, 2-belkowa |
Zbiornik paliwa | 25 litrów |
Przednie zawieszenie | 45 mm widelec teleskopowy, system antidiving, skok 140 mm |
Tylne zawieszenie | jednoramienny wahacz Pro-Link Pro-Arm z elektroniczną regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok 105 mm |
Przednia opona | 130/70-R18 (63H) |
Tylna opona | 180/60-R16 (74H) |
Przedni hamulec | podwójne tarczowe 296 mm, Dual C-ABS |
Tylny hamulec | pojedynczy tarczowy 316 mm, Dual C-ABS |
Zostaw odpowiedź