Honda CG125 jako motocykl bojowy - Motogen.pl

Jakiś czas temu jeden z raportów amerykańskiej armii, które trafiły do sieci dzięki aferze Wikileaks wskazywał na to, że Talibowie chętnie korzystają z japońskich motocykli. Tam mówiono przede wszystkim o Hondzie CRF125, a tymczasem w magazynie Azan, który jest przeznaczony dla jihadystów, ukazała się mini „recenzja” Hondy CG125.

W czerwonej ramce „Czy wiesz, że?” autor dumnie ogłasza, że Mudżahedini wygrywają wojnę z amerykańską armią, wyposażoną w super nowoczesny sprzęt, motocyklem za 700 dolarów. Co sprawia, że motocykl jest idealnym narzędziem do walki z niewiernymi i jak wygląda jego setup? Na wyposażeniu CG125 znajdują się sakwy boczne, w których można przechowywać mniejsze elementy uzbrojenia, a gmole sprawiają, że w razie upadku silnik motocykla będzie bezpieczny. Oprócz tego na motocyklu może wygodnie podróżować pasażer uzbrojony na przykład w ręczną wyrzutnię RPG-7 i karabin AK-47. Autorzy polecają również montaż odtwarzacza MP3, na którym będzie można odtwarzać Koran.

Honda CG125 była produkowana od 1976 do 2008 roku. W Europie najbardziej polubili ją Brytyjczycy i przez długi czas służyła im do nauki jazdy. Od 1985 roku Honda CG125 jest produkowana również w Pakistanie przez Atlas Honda. Tam motocykl znajduje się w ciągłej sprzedaży, ponieważ pakistańskie fabryki dopiero niedawno wprowadziły EURO 2. W Europie motocykl wycofano przez normy EURO 3. Motocykl jest zasilany jednocylindrowym, czterosuwowym silnikiem.

Brzmi to niewiarygodnie, ale zarówno magazyn jak i strona, na której został zamieszczony wydają się być prowadzone całkiem na poważnie. Oprócz Azanu znajduje się tam również magazyn dla afgańskich Talibów. Honda CG125 jest pierwszym motocyklem przedstawionym w Azanie (tak, przejrzałem wcześniejsze numery) i jesteśmy ciekawi, czy znajdą się tam również inne motocykle.

Autor: Wojciech Grzesiak