Enduro na trasy dla początkującego - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Forum'
2010-07-02 00:06:25.167996
darlatan
napisał(a):
[size=12][/size]Witam. Problem z którym chce się do was zwrócić, jest jest dość prostu. Mianowicie, na następny sezon chcę się zaopatrzyć w któryś model motoru Enduro. Niestety nie mam w tym doświadczenia, a znalezienie jakichkolwiek informacji na ten temat w sieci jest niczym próba napicie się łyczka wody z hydrantu strażackiego. Nie wiem od czego zacząć i gdzie ręce [u]wsadzić[/u]. Po wstępnych [u]oględzinach[/u] skupiłem się nad [color=#800000][size=15][font=georgia]Hondą NX 650[/font][/size][/color]. Fajnie to wygląda, ale nie wiem czy dla begginera jest to dobry pomysł. Do jakich tras chcę zakupić motor? Interesują mnie przede wszystkim wypady na Czechy w górzyste zalesione tereny. Motor ma również służyć na trasy po szosie jak i w terenie. Moja wiedza na temat tego typu motorów jest minimalna. Dlatego proszę pomóżcie. :)
2010-07-03 23:20:38.920782
lukasz_vip
napisał(a):
Czyli potrzebujesz tzw. dual sport. Ja siedzę w tym już kilka lat. Właśnie w tej klasie motocykli. Ja ujeżdżałem do tej pory Suzuki DR600R, Yamaha XTZ750 ST i teraz KTM 620 LC4. Patrząc po twoich wymaganiach to właśnie enduro do 180kg wagi i do 50KM będzie najlepszym rozwiązaniem. Dlaczego? Po pierwsze singiel o mocy do 50KM jest super sprzętem do nauki jazdy. Tutaj masz wyprostowaną pozycję, do tego duży skręt kierownicy i jeździsz tym jak rowerem. Waga 180kg na początku będzie w sam raz. Takim sprzętem wjedziesz w cięższy teren a także przelecisz trasę kilkuset kilometrową. Oczywiście w terenie nie poszalejesz jak crossówką, a na asfalcie nie pojedziesz jak ścigaczem. Na czarnym prędkość przelotowa dla singla to około 100-120km/ w zależności od dobranych przełożeń. Tutaj raczej będziemy szukać sprzętu z dużą owiewką z przodu, która przyda się w dłuższych przelotach. Z sprzętów jakie bym tobie poleciał to: - Honda NX650 Dominator - Yamaha XTZ660 TENERE - Suzuki DR650 RSE Honda i Yamaha tutaj prowadzą jeżeli chodzi o niezawodność. Suzuki niestety zostaje w tyle przez dość awaryjny silnik tj. często padają głowice i dostać na rynku Suzuki bez zatartej głowicy graniczy z cudem. Co do Hondy i Yamahy to naprawdę trwałe sprzęty. I są one bardzo podobne przez co wybór zależy wyłącznie od gustu kupującego. Oba motocykle mają już rozruszniki co na pewno będzie dla ciebie bardzo korzystne. Ja aktualnie ujeżdżam LC4 i powiem Ci dlaczego akurat KTM. Silnik jest tak agresywny, że wszystkie powyższe motocykle przy KTM'ie to są słabiutkie i bardzo przewidywalne oddają moc. Do tego moja wersja LC4 waży tylko 140kg więc jest dość lekka jak na motocykle o poj. 600. Niestety mój rocznik nie posiada jeszcze rozrusznika i jest tylko kopka. LC4 do tego posiada zawieszenie White Power i hamulce BREMBO czyli bardzo wysoka półka zawieszeń i hamulców. Jak chcesz coś wiedzieć to pytaj. Aha. Na pewno poczytaj na forach na co zwrócić uwagę przy kupnie ENDURO a w szczególności singla bo bardzo łatwo nadziać się na MINĘ. Polecam kupować od użytkowników forów internetowych, gdzie często znasz dokładnie historię motocykla.