Czym się różni wersja Corse od standardowej 1090RR? Przede wszystkim moc wzrosła z 144 do 158 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 100 Nm. Zastosowano elektronikę Magneti Marelli oraz przepustnicę Mikuni. Koła zostały wyposażone w ultra lekkie, kute obręcze. Z przodu zastosowano w pełni regulowany widelec Öhlins. Z tył¨z kolei znajdziemy amortyzator Sachs z możliwością ustawienia odbicia, kompresji, tłumienia i napięcia wstępnego.
Zmiany znajdziemy również w wyglądzie motocykla. Rama została pomalowana na czarny połysk, a kanapy zostały wykonane ręcznie. Zmieniono także podnóżki dla pasażera, klamkę hamulca, podnóżki kierowcy i inne drobiazgi. Specjalnie na potrzeby tej wersji stworzono specjalną osłonę baku i zastosowano sportowe mocowanie tablicy rejestracyjnej.
Ile trzeba zapłacić za dodatkową dawkę emocji? Podstawowa wersja Brutale 1099RR kosztuje 17,290 euro, a za Corse przyjdzie nam zapłacić około 21,000 euro, czyli jakieś 116 tysięcy złotych.