CB1100TR został stworzony przez rzymskie Honda R&D designers; w zamyśle, ma być „królem miejskich flat-trackerów” – nie będziemy wnikać co autorzy mieli na myśli. Faktem jest, że wygląda bardzo rasowo, oparty jest na podzespołach CB1100, ale wyposażona w wysokiej klasy zawieszenia Ohlinsa, kute felgi Marchesini, skośnie zakończony wydech Termignoni, zaciski Brembo, oraz opony typu „slick”.
Honda CB1100TR…
Numer 58 to hołd dla Marca Simoncellego, tragicznie zmarłego zawodnika MotoGP. W naszym odczuciu, pojazd może być fenomenalnym pomysłem na krótkie, techniczne tory kartingowe, ale utrzymanym w klimacie retro.
Africa Twin Enduro Sports, to model zaprojektowany przez to samo studio designerskie. Bazuje na zwykłej Africe Twin. Inspirowany konstrukcjami „dakarowymi” został wyposażony w tylne koło o większej średnicy (18 zamiast 17calowe), bezdentkowe opony terenowe oraz wydech Termignoni.
Honda Africa Twin Enduro Sports…
Radykalnej zmianie uległo nadwozie – ma bardziej agresywną, sportową linię, pojedyncze siodło typu enduro, oraz terenowe podnóżki. Trzeba przyznać, że o ile zwykła Africa Twin wydaje się całkiem ładna i ma dość dużą dzielność terenową, koncept Honda R&D designers wręcz zwala z nóg.
Niestety, brak jakichkolwiek informacji czy wspomniane modele kiedykolwiek trafią do produkcji seryjnej…