Cztery gorące nowości BMW na 2025: M 1000 RR, S 1000 RR, M 1000 R i S 1000 R - Motogen.pl

M 1000 RR, S 1000 RR, M 1000 R i S 1000 R – cztery modele napędzane rzędowymi czwórkami BMW ujrzały światło dzienne. Pierwsze wrażenia – spójniejszy design, bogatsze wyposażenie i… znacznie większe winglety. Można na nich bez problemu suszyć ręczniki.

BMW Motorrad wprowadza cztery zmodernizowane motocykle na rok 2025: M 1000 RR, S 1000 RR, M 1000 R i S 1000 R. Każdy z modeli zyskał garść modyfikacji, które mają poprawić ich osiągi na torze i ulicy, a jednocześnie zachować charakterystyczny styl BMW. Wprowadzone zmiany obejmują silniki, aerodynamikę i elektronikę.

Wspólne zmiany

Każdy z czterech motocykli BMW otrzymał M Quick-Action Throttle, czyli specjalną przepustnicę o kącie obrotu zmniejszonym z 72° do 58°. Dzięki temu rozwiązaniu kierowcy mogą łatwiej kontrolować przepustnicę, co pozwala na precyzyjniejsze manewry, zwłaszcza podczas przyspieszania, bez konieczności zmiany pozycji dłoni. Dodatkowo, modele M 1000 RR, S 1000 RR i M 1000 R zostały wyposażone w zmodyfikowane winglety, które zwiększają docisk, zapewniając lepszą stabilność przy wysokich prędkościach.

BMW M 1000 RR 2025

Nowy BMW M 1000 RR przeszedł istotne zmiany, które poprawiają jego osiągi, zwłaszcza na torze.

  • Silnik. Rzędowy, w czterocylindrowym silniku o mocy 205 KM zmieniono konstrukcję zaworów, zwiększono stopień sprężania (z 13,4:1 do 14,5:1), a także przeprojektowano układy dolotowe i wydechowe oraz kształt komory spalania.
  • Aerodynamika. Ulepszone winglety z włókna węglowego generują przy 300 km/h docisk większy o 32%. Przednia szyba i owiewka zostały zaprojektowane na nowo, co poprawia aerodynamikę motocykla.
  • Rama Flex Frame. BMW wprowadziło modyfikacje w sztywności obszaru główki ramy, co ma na celu poprawę stabilności motocykla.
  • Elektronika. Nowością jest funkcja Slide Control w standardowym Dynamic Traction Control (DTC), która umożliwia kontrolowane poślizgi tylnego koła. Funkcja ta współpracuje z Brake Slide Control, co pozwala na kontrolowane drifty hamujące w zakrętach.

BMW M 1000 RR – dane techniczne

  • Moc: 218 KM / 215 KM / 160 kW przy 14 500 obr./min
  • Moment obrotowy: 113 Nm przy 11 000 obr./min
  • Prędkość maksymalna: 314 km/h
  • Pojemność skokowa: 999 cm3
  • Współczynnik kompresji: 14,5:1
  • Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z DOHC i zmiennym sterowaniem wałkiem rozrządu zaworów dolotowych (BMW ShiftCam)
  • Zawory na cylinder: 4, tytan
  • Średnica przepustnicy: 52 mm
  • Układ wydechowy: tytan, zoptymalizowane prowadzenie rur w przednim tłumiku
  • Rama: aluminiowa kompozytowa rama mostu, wspierająca silnik
  • Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy typu upside-down, 45 mm, regulowane napięcie wstępne sprężyny, odbicie i kompresja
  • Zawieszenie tylne: aluminiowy dwuramienny wahacz, centralny amortyzator, regulowane napięcie wstępne sprężyny, stopień odbicia i kompresji
  • Skok zawieszenia (przód/tył): 120 mm / 118 mm
  • Rozstaw osi: 1458 mm
  • Kąt główki ramy: 66°
  • Hamulce przednie: Podwójny hamulec tarczowy M Ø 320 mm, promieniowe czterotłoczkowe stałe zaciski
  • Hamulce tylne: hamulec jednotarczowy Ø 220 mm, zacisk stały dwutłoczkowy
  • Koła: koła karbonowe M
  • Opony przód/tył: 120/70 ZR17 / 200/55 ZR17
  • Masa (gotowy do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa): 194 kg
  • Pojemność zbiornika: 16,5 l
  • Elektronika: Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) z kontrolą poślizgu, asystent poślizgu hamulców, ABS Pro, sześć trybów jazdy, w tym „Race Pro”, nowy uchwyt przepustnicy M o krótkim skoku (kąt obrotu 58°)
  • Aerodynamika: Winglety z włókna węglowego, docisk przy 300 km/h: 30 kg

M 1000 RR na 2025 rok będzie dostępny w kolorach Light White oraz Black Storm (pakiet M Competition).

BMW S 1000 RR 2025

Model BMW S 1000 RR na rok 2025 wzbogacono o zmiany aerodynamiczne i nowe systemy wspomagające kierowcę:

  • Aerodynamika. Winglety w S 1000 RR zostały przeprojektowane, generując teraz docisk 23 kg przy 300 km/h, co stanowi znaczącą poprawę względem poprzednich 17 kg. Dodatkowo przedni błotnik zoptymalizowano pod kątem przepływu powietrza, co pomaga obniżyć temperaturę hamulców.
  • Tryby jazdy. Tryby jazdy Pro, które były wcześniej opcjonalne, stały się standardowe. Tryby Race Pro umożliwiają precyzyjne ustawienie parametrów takich jak reakcja przepustnicy, moment hamowania silnikiem i poziom ABS.
  • Dynamic Traction Control: Tryby DTC obejmują ustawienia od Rain do Race, z bardziej zaawansowaną kontrolą w trybach Race Pro.

BMW S 1000 RR – dane techniczne

  • Moc: 210 KM / 207 KM / 154 kW przy 13750 obr./min
  • Moment obrotowy: 113 Nm przy 11 000 obr./min
  • Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h
  • Pojemność skokowa: 999 cm3
  • Współczynnik kompresji: 13,3:1
  • Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą, z DOHC i zmiennym sterowaniem wałkiem rozrządu zaworów dolotowych (BMW ShiftCam)
  • Zawory na cylinder: 4, tytan
  • Średnica przepustnicy: 48 mm
  • Układ wydechowy: zgodny z normą Euro 5+
  • Rama: Aluminiowa kompozytowa rama mostu, wspierająca silnik
  • Zawieszenie przednie: Widelec teleskopowy typu upside-down, 45 mm, regulowane napięcie wstępne sprężyny, odbicie i kompresja
  • Zawieszenie tylne: aluminiowy dwuramienny wahacz, centralny amortyzator, regulowane napięcie wstępne sprężyny, stopień odbicia i kompresji
  • Skok zawieszenia (przód/tył): 120 mm / 117 mm
  • Rozstaw osi: 1456 mm
  • Kąt główki ramy: 66,2°
  • Hamulce przednie: podwójny hamulec tarczowy Ø 320 mm, promieniowe czterotłoczkowe stałe zaciski
  • Hamulce tylne: hamulec jednotarczowy Ø 220 mm, zacisk pływający jednotłoczkowy
  • Koła: Odlane koła aluminiowe, opcjonalnie koła karbonowe M
  • Opony przód/tył: 120/70 ZR17 / 190/55 ZR17
  • Masa (gotowy do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa): 198 kg , z pakietem M: 193,5 kg
  • Pojemność zbiornika: 16,5 l
  • Elektronika: Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) z czterema trybami jazdy (Deszcz, Droga, Dynamiczny, Wyścig), ABS Pro, Dynamiczny asystent hamowania (DBC), Hill Start Control Pro
  • Aerodynamika: Nowe winglety, docisk przy 300 km/h: 23,1 kg, zintegrowane kanały hamulcowe do chłodzenia

Dostępne kolory dla modelu S 1000 RR 2025 to Black Storm Metallic, Bluestone Metallic oraz Light White (pakiet M).

BMW M 1000 R 2025

BMW M 1000 R otrzymał najmniejsze zmiany spośród czterech modeli, jednak wciąż posiada kilka istotnych aktualizacji:

  • Dynamic Traction Control. Nowy układ pochodzi bezpośrednio z modeli RR, zapewniając lepszą kontrolę trakcji.
  • Winglety. Dodano winglety M, które wpływają na lepszą stabilność przy wyższych prędkościach.
  • Oświetlenie. W modelu M 1000 R wprowadzono nowy reflektor LED z podwójnym przepływem.

BMW M 1000 R – dane techniczne

  • Silnik
    • Pojemność skokowa: 999 cm³
    • Średnica/skok: 80/49,7 mm
    • Kompresja/paliwo: 13,3:1, benzyna bezołowiowa Super(plus), liczba oktanowa 95-98 RON
    • Sterowanie zaworami: DOHC (podwójny wałek rozrządu w głowicy), uruchamianie zaworów za pomocą pojedynczych wahaczy
    • Zawory na cylinder: 4
    • Średnica przepustnicy: 48 mm
    • Oczyszczanie gazów spalinowych: kontrolowany katalizator trójdrożny
    • Moc: 154 kW / 210 KM / 207 KM przy 13 750 obr./min
    • Moment obrotowy: 113 Nm przy 11 000 obr./min
  • Przenoszenie mocy
    • Sprzęgło: Samowzmacniające, wielopłytkowe sprzęgło w kąpieli olejowej antyhoppingowe, sterowane mechanicznie
    • Skrzynia biegów: Sześciobiegowa skrzynia biegów kłowa
    • Tłumaczenie pierwotne: 1.652
    • Przełożenie wtórne: 2,765
  • Podwozie
    • Konstrukcja ramy: aluminiowa kompozytowa rama mostu, silnik jako element nośny
    • Przednie zawieszenie: widelec teleskopowy Upside-Down, średnica goleni 45 mm, dynamiczna kontrola tłumienia DDC (regulowana elektronicznie)
    • Skok przód/tył: 120mm/117mm
    • Rozstaw osi: 1455 mm
    • Wyprzedzenie: 97,6 mm
    • Kąt główki ramy: 65,8°
  • Hamulce
    • Przód: podwójny hamulec tarczowy M, Ø 320 mm, promieniowe czterotłoczkowe stałe zaciski
    • Tył: Hamulec jednotarczowy M, Ø 220 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy
    • ABS: BMW Motorrad ABS Pro (częściowo zintegrowany)
  • Koła i opony
    • Standardowe koła: kute felgi aluminiowe (karbonowe koła M z pakietem M Competition)
    • Opony przód/tył: 120/70 ZR17 / 200/55 ZR17
  • Wymiary i wagi
    • Długość całkowita: 2085 mm
    • Szerokość całkowita z lusterkami: 996 mm
    • Wysokość siedziska: 830 mm
    • Masa własna: 199 kg
    • Dopuszczalna masa całkowita: 407 kg
    • Pojemność zbiornika: 16,5 litra
  • Dane jazdy
    • Zużycie (WMTC): 6,4 l/100 km
    • Emisja CO₂: 149 g/km
    • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 sekundy
    • Prędkość maksymalna: 280 km/h

BMW M 1000 R będzie oferowane w kolorach Light White, White Aluminium Metallic Matte oraz Black Storm Metallic (pakiet M Competition).

BMW S 1000 R 2025

W 2025 roku model BMW S 1000 R doczekał się zwiększenia mocy oraz dodatkowych funkcji elektronicznych:

  • Silnik: Czterocylindrowy silnik o mocy zwiększonej o 5 KM (do 170 KM) oraz zmodyfikowanej geometrii kanałów dolotowych. Skrócony współczynnik przełożenia (17/46 zębów) poprawia przyspieszenie motocykla.
  • Quickshifter. Umożliwia płynną zmianę biegów przy zamkniętej lub otwartej przepustnicy, co usprawnia dynamikę jazdy.
  • Bezpieczeństwo. Nowy system Drag Torque Control przeciwdziała poślizgom tylnego koła w wyniku gwałtownego zamknięcia przepustnicy lub redukcji biegów.
  • Funkcje dodatkowe. W S 1000 R znajdziemy gniazdo USB-C pod siedzeniem oraz funkcję inteligentnego połączenia alarmowego, które automatycznie kontaktuje się z centrum obsługi BMW w razie wypadku.

BMW S 1000 R – dane techniczne

  • Silnik
    • Pojemność skokowa: 999 cm³
    • Średnica otworu/skok: 80/49,7 mm
    • Kompresja/paliwo: 12,5:1, benzyna bezołowiowa Super(plus), liczba oktanowa 95-98 RON
    • Sterowanie zaworami: DOHC (podwójny wałek rozrządu w głowicy), uruchamianie zaworów za pomocą pojedynczych wahaczy
    • Zawory na cylinder: 4
    • Średnica przepustnicy: 48 mm
    • Oczyszczanie gazów spalinowych: kontrolowany katalizator trójdrożny
    • Moc: 125 kW / 170 KM / 168 KM przy 11 000 obr./min
    • Moment obrotowy: 114 Nm przy 9250 obr./min
  • Przenoszenie mocy
    • Sprzęgło: Samowzmacniające, wielopłytkowe sprzęgło w kąpieli olejowej z antyhoppingiem, sterowane mechanicznie
    • Skrzynia biegów: Sześciobiegowa skrzynia biegów kłowa
    • Tłumaczenie pierwotne: 1.652
    • Przełożenie przekładni wtórnej: 2,706
  • Podwozie samolotu
    • Konstrukcja ramy: aluminiowa kompozytowa rama mostu, silnik jako element nośny
    • Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy typu upside-down, średnica goleni 45 mm
    • Skok przód/tył: 120mm/117mm
    • Rozstaw osi: 1447 mm
    • Wyprzedzenie: 97,6 mm
    • Kąt główki ramy: 65,8°
  • Hamulce
    • Przód: podwójny hamulec tarczowy, Ø 320 mm, promieniowe czterotłoczkowe stałe zaciski
    • Tył: hamulec jednotarczowy, Ø 220 mm, zacisk pływający jednotłoczkowy
    • ABS: BMW Motorrad ABS Pro (częściowo zintegrowany)
  • Koła i opony
    • Koła standardowe: koła z odlewu aluminiowego
    • Opony przód/tył: 120/70 ZR17 / 190/55 ZR17 (z kołami M 200/55 ZR17)
  • Wymiary i wagi
    • Długość całkowita: 2085 mm
    • Szerokość całkowita bez lustra: 812 mm
    • Wysokość siedziska: 810 mm
    • Masa własna: 199 kg (ok. 439 funtów)
    • Dopuszczalna masa całkowita: 407 kg
    • Pojemność zbiornika: 16,5 litra
  • Dane jazdy
    • Zużycie (WMTC): 6,2 l/100 km
    • Emisja CO₂: 144 g/km
    • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 sekundy
    • Prędkość maksymalna: > 250 km/h

BMW S 1000 R na rok 2025 będzie dostępny w kolorach Black Storm Metallic, Bluefire z ramą Mugiallo Yellow oraz Light White (pakiet M).

Aktualizacje wprowadzone przez BMW Motorrad na rok 2025 dla modeli M 1000 RR, S 1000 RR, M 1000 R i S 1000 R pokazują zaangażowanie marki w dostarczanie motocykli dostosowanych zarówno do jazdy po torze, jak i po drogach publicznych. Zaawansowana aerodynamika, nowoczesne systemy elektroniczne oraz modyfikacje silnikowe zapewniają lepszą dynamikę i kontrolę nad motocyklem. Nowe funkcje sprawiają, że modele te spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników, oferując nowoczesne technologie oraz niepowtarzalny styl BMW.

Ceny tych modeli pozostają jeszcze nieznane.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany