MV Agusta zdecydowała się na ujawnienie szczegółów dotyczących nowego modelu Brutale 675 2012, który obejrzymy na targach EICMA już w tym tygodniu.
Rozwiązania techniczne, które zastosowano w przyszłorocznej Brutale 675, są identyczne z tymi, które otrzymał model F3, prezentowany przez nas w ubiegłym tygodniu. Nowa Agusta, jak podaje producent, jest motocyklem, który stworzy nowego rodzaju konkurencję dla modelu Triumph Street Triple. Lekka (163 kg bez płynów), zwinna i mocna Brutale 675 otrzymała znany z modelu F3 trzycylindrowy silnik z wałem korbowym kręcącym się w odwrotnym kierunku. Jednostka ta generuje moc 115 KM przy 12 500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 71 Nm przy 10 600 obr./min. W F3 pojawiły się także inne rozwiązania, które znajdziemy w nakedzie Włochów, m.in. MVICS, w którego skład wchodzi system ride-by wire czy ośmiostopniowy system kontroli trakcji. Sztywna rama rurowa wykonana została z komponentów aluminium i stali, jednostronny wahacz z amortyzatorem Sachs, 43 mm przednie widelce upside-down oraz hamulce Brembo z 320 mm przednią tarczą dopełniają tylko wizerunku nowej Brutale 675. By motocykl był możliwie najbardziej kompaktowy i ergonomiczny, zintegrowano zbiornik paliwa oraz kanapę. Zachowano także klasyczną stylistykę przedniego reflektora.
Zdaniem producenta, jednoślad adresowany jest do nowych motocyklistów, którzy dopiero zaczynają przygodę z jazdą i pozwoli im dotrzeć na szczyt swoich umiejętności i możliwości. Motocykl będzie dostępny od marca 2012 w trzech wersjach kolorystycznych: czerwono-srebrnej, biało-złotej (Pearl White/Matt Gold) oraz szaro-antracytowej (Magno Grey/Matt Antrhrocite).