BMW K1600 GT i K1600 GTL na 2011 - Motogen.pl

BMW wypuści na rynek dwie wersje nowego motocykla turystycznego, wyposażonego w sześciocylindrowy silnik o pojemności 1600 ccm – K1600 GT i K1600 GTL.

Oba modele K1600 wykorzystywać mają silnik zaprezentowany w Concept 6 jesienią zeszłego roku. Wedle zapowiedzi niemieckiej firmy, BMW zamierza podbić rynek, tworząc zupełnie nowe standardy jakości wśród motocykli turystycznych. K1600 GT ma być komfortowym motocyklem turystycznym o sportowym zacięciu. Charakteryzować go będzie aktywna pozycja motocyklisty, osiągnięta dzięki ustawionym ergonomicznie podnóżkom, kanapie i kierownicy, zapewniająca komfort na długich dystansach. BMW K1600 GTL z kolei skierowany będzie do motocyklistów lubiących długie podróże z pasażerem. Dwupoziomowa kanapa została zaprojektowana specjalnie po to, by zapewniać komfort jazdy obydwu osobom na długich dystansach. Podnóżki kierowcy wysunięto do przodu i obniżono, podobnie jak kierownicę, którą dodatkowo cofnięto. Oba modele otrzymają w standardzie światła xenonowe, podgrzewane manetki i kanapę, tempomat oraz komputer pokładowy z systemem audio. Opcjonalnie BMW oferować ma do obu modeli K1600 przystosowujące się reflektory – elektroniczny system, który dostosowuje strumień światła do kąta nachylenia motocykla. Dzięki temu światło generowane przez reflektor obejmuje większy, niż w przypadku standardowych żarówek, obszar i, mimo poruszania się motocykla np. na zakrętach, strumień światła nie odrywa się od ziemi, oświetlając drogę przed jednośladem. Więcej o tej technologii napiszemy dla Was już wkrótce.

Do tej pory BMW zaprezentowało jedynie szkice obu motocykli. Oficjalne zdjęcia, prezentacje i dokładne informacje zostaną udostępnione już niebawem.

Ogólne dane techniczne BMW K1600 GT/GTL:

  • kompaktowy (560 mm szerokości) i lekki (102,6 kg) sześciocylindrowy silnik rzędowy, generujący moc 160 KM przy maksymalnie 7500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy maksymalnie 5000 obr./min,
  • system ride-by-wire z trzema opcjami ustawienia: Rain, Road i Dynamic,
  • częściowo zintegrowany ABS,
  • lekkie zawieszenie zbudowane z użyciem aluminium i magnezu,
  • system kontroli trakcji DTC – opcjonalny,
  • system elektronicznej regulacji zawieszenie ESA II – opcjonalne,
  • Adaptive Headlight – przystosowujące się przednie reflektory w połączeniu ze standardowymi xenonami, zwiększające bezpieczeństwo w nocy – opcjonalne

 

Więcej o motocyklach BMW