BMW F800GT jest ewolucją modelu F800ST. Producent określa go jako motocykl sportowo-turystyczny średniego zasięgu. Z zewnątrz możemy dostrzec niewiele zmian: konstruktorzy skoncentrowali się na przeprojektowaniu owiewek pod względem lepszej ochrony przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi, a rewolucje stylistyczne zostały uznane za zbędne. Poprzez zamontowanie wyższej o 20 mm kierownicy oraz przeniesienie podnóżków kierowcy 10 mm do przodu i 10 mm w dół zoptymalizowano pozycję jazdy pod kątem turystycznym. BMW otrzymało także zestaw sztywnych kufrów bocznych oraz topcase, a producent przewiduje również tank bag. Nie zapomniano o zwiększeniu wartości maksymalnego obciążenia motocykla: aktualnie na pokład GT będziemy mogli zabrać 207 kilogramów. Kierowcom bez wątpienia przypadnie do gustu nowy zestaw wskaźników, który standardowo został wyposażony w rozbudowany komputer pokładowy.
Na warsztat trafiła jednostka napędowa. Producent nie informuje, jakie dokładnie zmiany zostały wykonane. Ważny jest fakt, że przy nowych ustawieniach silnik o pojemności 798ccm generuje 90KM przy 8000 obr./min – jest to 5KM więcej w porównaniu z poprzednikiem. Gładką współpracę kierowcy z tylnym kołem ma zapewnić elektroniczny wtrysk paliwa i napęd z użyciem pasa zębatego. Jeśli motocyklista pragnie dodatkowo zwiększyć swoje bezpieczeństwo, BMW oferuje dla niego pakiet elektronicznej asysty.
Standardowy układ ABS nie zaskoczy nikogo, jednak w F800GT opcjonalnie może zostać zamontowany system kontroli trakcji nazwany ASC (Automatic Stability Control). W ten sposób BMW podnosi poprzeczkę w kolejnym segmencie motocykli. Spektakularnym pomysłem jest zastosowanie tutaj opcjonalnego systemu ESA, który doskonale spisuje się w większych motocyklach. Patrząc na konstrukcję przedniego zawieszenia opartego na klasycznym widelcu, trudno sobie wyobrazić jego współpracę z Electronic Suspension Adjustment. Zagadkę rozwiążemy po przestudiowaniu informacji prasowej. Otóż elektryczna regulacja pracy zawieszenia dotyczy tylko centralnego amortyzatora. Za pomocą przycisku zmieniamy tryb jego pracy, a komputer dostosowuje prędkość dobicia i odbicia. Napięcie wstępne ustalamy wygodnym pokrętłem pod siedzeniem.
Biorąc pod uwagę zarówno retusze stylistyczno-techniczne, jak i rozbudowanie elektroniki, możemy być pewni, że BMW F800GT zawojuje niejeden rynek europejski.