BMW S 1000 RR to uosobienie motocykla sportowego, dotyczy to również wyglądu. Trzecia generacja od razu uwidacznia zwiększoną moc. Sylwetka jest ostra jak brzytwa i niezwykle wyraźna, a kontury i kształty idealnie zrównoważone. Każdy element wykończenia, od tyłu do przedniej części, został przeprojektowany. Również element z przednim reflektorem, gdzie symetria została bardziej podkreślona.
Nowy BMW S 1000 RR osiąga moc 199 KM (146 kW) - 6 KM więcej niż jego poprzednik. Jednak to nie tylko większa liczba koni mechanicznych czyni RR szybszym i zwinniejszym. Motocykl, ważąc teraz 204 kg z układem ABS i kontroli trakcji, jest mniej więcej 4 kilogramy lżejszy niż jego poprzednia wersja. Co więcej motocykl posiada zaprojektowany od nowa układ wydechowy bez przedniego tłumika oraz nowe ustawienie silnika dające większy moment obrotowy, poprawioną krzywą mocy oraz wiele innych ulepszeń.
Poza dużymi zmianami w wyglądzie i osiągach to głównie zmiany techniczne pozwalają uczynić S 1000 RR tak duży krok naprzód. Elektroniczne elementy zawieszenia DDC oraz DTC uzyskały nowe ustawienia, co tyczy się również całego zawieszenia. Motocyklista otrzymuje w ten sposób zdecydowane lepszą reakcję zawieszenia i znacznie poprawioną przyczepność. Optymalne wykorzystanie napędu możliwe jest dzięki takim funkcjom jak asystent zmiany biegów Shift Assistant Pro (zmiana biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła) oraz elektroniczna przepustnica e-gas dająca bardziej precyzyjne i bezpośrednie sterowanie. Motocyklista obsługuje te funkcje poprzez nowo zaprojektowaną tablicę przyrządów, która może zostać dostosowana do określonego typu użytkowania.
Aby BMW S 1000 RR na rok modelowy 2015 był krokiem naprzód absolutnie każdy element został ponownie zweryfikowany. Wynikiem tego jest superbike, który po raz kolejny stanowi punkt odniesienia w swojej klasie - innymi słowy prawdziwy RR.
Silnik | 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy |
Pojemność | 999 cm3 |
Prędkość max | Powyżej 200 km/h |
Moc | 146 kW (198 KM) at 13.500 rpm |
Maks. moment | 113 Nm przy 10.500 obr/min. |
Chłodzenie | Woda i olej |
Rama | Rama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej |
Zbiornik paliwa | 17,5 l |
Przednie zawieszenie | Widelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia |
Tylne zawieszenie | Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia |
Przednia opona | 120/70 ZR 17 |
Tylna opona | 190/55 ZR 17 |
Przedni hamulec | Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stałe zaciski cztertłoczkowe |
Tylny hamulec | Jedna tarcza, średnica 220 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy |
Zostaw odpowiedź