BMW BMW S 1000 RR 2015 - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Gdy w 2009 roku S 1000 RR po raz pierwszy ujrzał światło dzienne od razu zrewolucjonizował klasę supersport. Dziś, sześć lat później, podejmuje się tego samego wyzwania. S 1000 RR na rok modelowy 2015 został całkowicie zmieniony: Inżynierowie BMW Motorrad całkowicie przeprojektowali technologię, wygląd i wyposażenie motocykla. Rezultat: zupełnie nowy, supersportowy motocykl, zakorzeniony w oryginalnym RR.

BMW S 1000 RR to uosobienie motocykla sportowego, dotyczy to również wyglądu. Trzecia generacja od razu uwidacznia zwiększoną moc. Sylwetka jest ostra jak brzytwa i niezwykle wyraźna, a kontury i kształty idealnie zrównoważone. Każdy element wykończenia, od tyłu do przedniej części, został przeprojektowany. Również element z przednim reflektorem, gdzie symetria została bardziej podkreślona.

 

Nowy BMW S 1000 RR osiąga moc 199 KM (146 kW) - 6 KM więcej niż jego poprzednik. Jednak to nie tylko większa liczba koni mechanicznych czyni RR szybszym i zwinniejszym. Motocykl, ważąc teraz 204 kg z układem ABS i kontroli trakcji, jest mniej więcej 4 kilogramy lżejszy niż jego poprzednia wersja. Co więcej motocykl posiada zaprojektowany od nowa układ wydechowy bez przedniego tłumika oraz nowe ustawienie silnika dające większy moment obrotowy, poprawioną krzywą mocy oraz wiele innych ulepszeń.

 

Poza dużymi zmianami w wyglądzie i osiągach to głównie zmiany techniczne pozwalają uczynić S 1000 RR tak duży krok naprzód. Elektroniczne elementy zawieszenia DDC oraz DTC uzyskały nowe ustawienia, co tyczy się również całego zawieszenia. Motocyklista otrzymuje w ten sposób zdecydowane lepszą reakcję zawieszenia i znacznie poprawioną przyczepność. Optymalne wykorzystanie napędu możliwe jest dzięki takim funkcjom jak asystent zmiany biegów Shift Assistant Pro (zmiana biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła) oraz elektroniczna przepustnica e-gas dająca bardziej precyzyjne i bezpośrednie sterowanie. Motocyklista obsługuje te funkcje poprzez nowo zaprojektowaną tablicę przyrządów, która może zostać dostosowana do określonego typu użytkowania.

 

Aby BMW S 1000 RR na rok modelowy 2015 był krokiem naprzód absolutnie każdy element został ponownie zweryfikowany. Wynikiem tego jest superbike, który po raz kolejny stanowi punkt odniesienia w swojej klasie - innymi słowy prawdziwy RR.


Silnik4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
Pojemność999 cm3
Prędkość maxPowyżej 200 km/h
Moc146 kW (198 KM) at 13.500 rpm
Maks. moment113 Nm przy 10.500 obr/min.
ChłodzenieWoda i olej
RamaRama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Zbiornik paliwa17,5 l
Przednie zawieszenieWidelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
Tylne zawieszeniePodwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia
Przednia opona120/70 ZR 17
Tylna opona190/55 ZR 17
Przedni hamulecDwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stałe zaciski cztertłoczkowe
Tylny hamulecJedna tarcza, średnica 220 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany