BMW BMW R 1200 R 2015 - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Nowy BMW R 1200 R to świadectwo naszych czasów jeżeli chodzi o estetykę, osiągi oraz design. Gdy nasi projektanci przedstawiali swoją wizję BMW Concept Roadster, ten motocykl był dla nich największym źródłem inspiracji. Nie było to zaskoczeniem - w końcu nowy R 1200 R to mocarny wszechstronny motocykl, który w całkowicie nowy sposób łączy wygodę, zamiłowanie do sportu i wygląd.

Zwarty, prężny, muskularny - nowy projekt BMW R 1200 R wyraźnie odróżnia go od poprzednika. Teleskopowy widelec typu upside down wzorowany na S 1000 RR nie tylko nadaje temu mocarzowi odpowiedni wygląd, ale również zapewnia stabilność i precyzyjne sterowanie. Z ostro zarysowani liniami zbiornika paliwa i płynnym przejściem siedzenia ku tyłowi, motocykl uzyskał wygląd, który idealnie pasuje to tego jak nim się jeździ.

 

Po raz pierwszy nowy BMW R 1200 R jest dostępny nie tylko w podstawowej kolorystyce, ale również w dwóch dodatkowych wariantach malowania. Dzięki temu jego wygląd jeszcze bardziej może odpowiadać indywidualnym preferencjom motocyklisty.Klasyczny, ponadczasowy Cordoba blue, atletyczny Light white z osłoną silnika w kolorze nadwozia i ramą w rzucającym się w oczy kolorze Racing red abo też ekskluzywny metaliczny Thunder grey ze złotym widelcem (dostępny tylko z opcją Dynamic ESA).

 

BMW R 1200 R wyprzedza swoje czasy również pod względem technologicznym. 125 koni mechanicznych mocy zapewnia znakomity napęd nowemu R 1200 R. O skuteczne dostarczenie tej mocy na drogę dbają odpowiednie tryby jazdy dostępne za naciśnięciem przycisku oraz dostępna opcjonalnie kontrola trakcji (DTC). Wszystko znajduje się całkowicie pod kontrolą motocyklisty i w zasięgu jego wzroku dzięki przeprojektowanej i powiększonej tablicy przyrządów. Osadzona jest ona w kokpicie na półce wykonanej z wysokiej jakości aluminium.

 

Lista wyposażenia dostępnego dla R 1200 R jest niezwykle imponująca: torba na zbiornik paliwa, nawigacja BMW Navigator V oraz cztery różne przednie szyby stanowią idealne przygotowanie na dużą wyprawę. Najnowsza generacja opcjonalnego zawieszenia Dynamic ESA dodatkowo zwiększa dynamikę jazdy R 1200 R. Innowacyjne funkcje takie jak przygotowanie pod jednostkę nawigacji z multikontrolerem, Shift Assistant Pro (asystent zmiany biegów) czy Keyless Ride (system kluczyka zbliżeniowego) zmieniają sportowy roadster w motocykl prawdziwie wszechstronny. Do tego dochodzi jeszcze wiele drobnych detali takich jak frezowane dźwignie i podnóżki oraz gmole wykonane ze stali o powierzchni przygotowanej elektrochemicznie, które tworzą idealną równowagę pomiędzy tuningiem funkcjonalnym a optyczną personalizacją

Rewolucja Roadstera właśnie się zaczyna.


SilnikDwucylindrowy, czterosuwowy silnik typu bokser, dwa wałki rozrządu w głowicy, jeden wałek wyrównoważający
Pojemność1170 cm3
Prędkość maxPowyżej 200 km/h
Moc92 kW (125 KM) przy 7,750 obr/min.
Maks. moment125 Nm przy 6,500 obr/min.
ChłodzenieCiecz, powietrze
RamaDwuczęściowa konstrukcja ramy, złożona z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik nośny
Zbiornik paliwa18 l
Przednie zawieszenieWidelec upside-down, średnica 46 mm
Tylne zawieszenieJednoramienny wahacz z odlewu aluminiowego BMW Motorrad Paralever, kolumna resorująca WAD, płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia pokrętłem
Przednia opona120/70 ZR 17
Tylna opona180/55 ZR 17
Przedni hamulecDwutarczowe, tarcze pływające, średnica 320 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe
Tylny hamulecJednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany