Zwarty, prężny, muskularny - nowy projekt BMW R 1200 R wyraźnie odróżnia go od poprzednika. Teleskopowy widelec typu upside down wzorowany na S 1000 RR nie tylko nadaje temu mocarzowi odpowiedni wygląd, ale również zapewnia stabilność i precyzyjne sterowanie. Z ostro zarysowani liniami zbiornika paliwa i płynnym przejściem siedzenia ku tyłowi, motocykl uzyskał wygląd, który idealnie pasuje to tego jak nim się jeździ.
Po raz pierwszy nowy BMW R 1200 R jest dostępny nie tylko w podstawowej kolorystyce, ale również w dwóch dodatkowych wariantach malowania. Dzięki temu jego wygląd jeszcze bardziej może odpowiadać indywidualnym preferencjom motocyklisty.Klasyczny, ponadczasowy Cordoba blue, atletyczny Light white z osłoną silnika w kolorze nadwozia i ramą w rzucającym się w oczy kolorze Racing red abo też ekskluzywny metaliczny Thunder grey ze złotym widelcem (dostępny tylko z opcją Dynamic ESA).
BMW R 1200 R wyprzedza swoje czasy również pod względem technologicznym. 125 koni mechanicznych mocy zapewnia znakomity napęd nowemu R 1200 R. O skuteczne dostarczenie tej mocy na drogę dbają odpowiednie tryby jazdy dostępne za naciśnięciem przycisku oraz dostępna opcjonalnie kontrola trakcji (DTC). Wszystko znajduje się całkowicie pod kontrolą motocyklisty i w zasięgu jego wzroku dzięki przeprojektowanej i powiększonej tablicy przyrządów. Osadzona jest ona w kokpicie na półce wykonanej z wysokiej jakości aluminium.
Lista wyposażenia dostępnego dla R 1200 R jest niezwykle imponująca: torba na zbiornik paliwa, nawigacja BMW Navigator V oraz cztery różne przednie szyby stanowią idealne przygotowanie na dużą wyprawę. Najnowsza generacja opcjonalnego zawieszenia Dynamic ESA dodatkowo zwiększa dynamikę jazdy R 1200 R. Innowacyjne funkcje takie jak przygotowanie pod jednostkę nawigacji z multikontrolerem, Shift Assistant Pro (asystent zmiany biegów) czy Keyless Ride (system kluczyka zbliżeniowego) zmieniają sportowy roadster w motocykl prawdziwie wszechstronny. Do tego dochodzi jeszcze wiele drobnych detali takich jak frezowane dźwignie i podnóżki oraz gmole wykonane ze stali o powierzchni przygotowanej elektrochemicznie, które tworzą idealną równowagę pomiędzy tuningiem funkcjonalnym a optyczną personalizacją
Rewolucja Roadstera właśnie się zaczyna.
Silnik | Dwucylindrowy, czterosuwowy silnik typu bokser, dwa wałki rozrządu w głowicy, jeden wałek wyrównoważający |
Pojemność | 1170 cm3 |
Prędkość max | Powyżej 200 km/h |
Moc | 92 kW (125 KM) przy 7,750 obr/min. |
Maks. moment | 125 Nm przy 6,500 obr/min. |
Chłodzenie | Ciecz, powietrze |
Rama | Dwuczęściowa konstrukcja ramy, złożona z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik nośny |
Zbiornik paliwa | 18 l |
Przednie zawieszenie | Widelec upside-down, średnica 46 mm |
Tylne zawieszenie | Jednoramienny wahacz z odlewu aluminiowego BMW Motorrad Paralever, kolumna resorująca WAD, płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia pokrętłem |
Przednia opona | 120/70 ZR 17 |
Tylna opona | 180/55 ZR 17 |
Przedni hamulec | Dwutarczowe, tarcze pływające, średnica 320 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe |
Tylny hamulec | Jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający |
Zostaw odpowiedź